خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

اعلام برنامه‌های جایگزینی انرژی‌های نو به جای سوخت‌های فسیلی/هر سال 1000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۱۸۰

فلاحتیان گفت: اکنون 90 درصد سوختی که در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود سوخت گاز است در عین حال باید برای تولید برق از انرژی خورشیدی، بادی و سایر روشها استفاده کنیم که مجبور نشویم از نیروگاه‌ها استفاده کنیم.

هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به این که نیروگاه 30 مگاواتی تجدیدپذیر جاجرم بزودی افتتاح می شود، اظهار داشت:  پس از آن نیز نیروگاه 10 مگاوراتی بین قم- تهران افتتاح می شود و تا پایان سال برنامه ریزی کردیم که حدود 400 مگاوات برق تجدید پذیر جدید به شبکه سراسری متصل شود.

وی افزود: در سال 92 جمع نیروگاه های تجدید پذیر کشور حدود 165 مگاوت بود و اکنون به 360 مگاوات رسیده و تا پایان سال از مرز 700 مگاوات انرژی تجدید پذیر در کشور عبور می کنیم که تماما توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی شده اند.

فلاحتیان تصریح کرد: ما در حال حاضر که 77 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی داریم که 360 مگاوات از انرژی تجدیدپذیر استفاده می شود یعنی عمده برق ما از بکارگیری نیروگاههای حرارتی است که از سوخت فسیلی استفاده می کنند.

وی یادآور شد: متوسط برق تجدید پذیر ما با احتساب نیروگاه های برقابی در طول سال های گذشته حدود 6 درصد از برق مورد نیاز بوده است که برای کشور ما خوب نیست، باید به تدریج سعی کنیم که سوخت مصرفی نیروگاه ها را تبدیل به گاز کنیم که این کار نیز در شرف انجام است و اکنون 90 درصد سوختی که در نیروگاه‌ها استفاده می شود سوخت گاز است اما در عین حال باید برای تولید برق از انرژی خورشیدی، بادی و سایر روش‌ها استفاده کنیم که مجبور نشویم  از نیروگاه ها استفاده کنیم.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم که بخشی از سبد برق کشور به انرژی های تجدیدپذیر اختصاص یابد و بر این اساس تصمیم داریم که اگر امکانپذیر باشد در طول 5 سال آینده هر سال 1000 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر را وارد مدار کنیم و ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر کشور را به مرز 5 هزار گاوات برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز