خبرگزاری کار ایران

عضو شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با ایلنا:

مسئولان نسبت به قاچاق پیاز زعفران بی‌تفاوت نباشند

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۱۴۵

عضو شورای ملی زعفران گفت: سال‌هاست که پیاز زعفران از مرزهای کشور خارج می شود و همین امر موجب شده است آمار تولید این محصول در کشورهای همسایه مثل افغانستان افزایش پیدا کند.

علی حسینی -عضو شورای ملی زعفران- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با آزاد شدن ارسال پیاز زعفران و حذف ممنوعیت ۱۰ ساله صادرات آن بیان داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی این مسئله را برعهده گرفته است. من نیز به عنوان نائب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان این خبر را از رسانه ها شنیده‌ام؛ یعنی در این خصوص هیچ مشورتی با انجمن ها نشده است. ممنوعیت چندین ساله صادرات پیاز زعفران حذف شد و برای اولین بار نظارت فنی، ساماندهی و صدور مجوز حمل پیاز زعفران به دیگر استانها به سازمان نظام مهندسی واگذار شده است.

او تاکید کرد: آیا بهتر نبود که با تشکل ها و کسانی که در این رابطه فعالیت می کنند و عمر خود را در کاشت و برداشت زعفران گذاشته اند مشورتی صورت می گرفت؟

حسینی در ادامه گفت: مشخص نیست که ارسال پیاز زعفران با چه ساز و کاری باید صورت گیرد و مطالعه زیادی در این خصوص انجام نشده است.

عضو شورای ملی زعفران در واکنش به قاچاق پیاز زعفران به کشورهای همسایه بیان داشت: سال‌ها است که این محصول از مرزهای کشور خارج می شود و همین امر موجب شده است آمار تولید این محصول در کشورهای همسایه مثل افغانستان افزایش پیدا کند. باید نسبت به جلوگیری از قاچاق این محصول اقدامات جدی صورت گیرد و مسئولان نباید نسبت به این مساله بی تفاوت باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز