خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سایپا بیان کرد:

سایپا هر سال یک خودروی جدید عرضه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۷۴۵

جمالی گفت: سایپا هم اکنون 41 درصد از بازار خودروی کشور را در اختیار دارد و در یک سال اخیر توانسته است 8 درصد بازار جدید برای خود ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ظهر امروز در مراسم رونمایی از محصول جدید خودروسازی سایپا مدیر عامل این مجموعه اعلام کرد بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خودروسازی سایپا هر سال یک محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

مهدی جمالی افزود: درسال گذشته بازگشت تولید به تولید سال‌های قبل هدف ما بود که این امر محقق شد و امروز به سمت طراحی محصولات جدید و افزایش رضایت مشتریان هستیم.

وی تصریح کرد: سایپا هم اکنون 41 درصد از بازار خودروی کشور را در اختیار دارد و در یک سال اخیر توانسته است 8 درصد بازار جدید برای خود ایجاد کند.

وی با اشاره به شرایط سال گذشته سایپا گفت: پارسال در همین روزها سرمایه ثبتی ما 1700 میلیارد تومان بود و زیان انباشته پایان سال 93 ، 4 هزار و 200 میلیارد تومان. این یعنی از لحاظ قانونی شرکت در شرایط ورشکستگی قرار داشت در 100 شرکت زیرمجموعه ما نیز حاکم بود.

جمالی ادامه داد: در آن شرایط با مصوبه مجلس شورای اسلامی سرمایه ثبتی سایپا به 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافت و به این ترتیب ترازنامه شرکت بازمهندسی شد تا سایپا بتواند به همکاری خود با بانک‌ها و بازار سرمایه ادامه دهد.

مدیر عامل در ادامه گفت: تولید 3 هزار خودرو در سال گذشته در آن زمان به 800 دستگاه رسیده بود و حتی ما روزهایی را داشتیم که 300 دستگاه تولید می‌کرد همچنین زمان تاخیر در پرداخت معوقات ما به دیگر شرکت‌ها به 2 سال رسیده بود اما توانستیم از این بحران عبور کنیم.

وی گفت: ما روزهایی را تجربه کردیم که کمتر از یک میلیارد تومان فروش محصول داشتیم و در عین حال همان روز 16 میلیارد تومان انصراف از فروش داشتیم چرا که نمی‌توانستیم خودرو تحویل دهیم. در آن شرایط کارگران و مدیران سایپا 64 هزار میلیارد تومان به حساب‌های سایپا واریز کردند و این امر نیز انگیزه‌ای برای تغییر شرایط شد.

وی با اشاره به همکاری‌های بین المللی سایپا و قرارداد این شرکت با سیتروئن گفت: بر اساس این قرارداد شریک خارجی ما 50 درصد از سهام سایپا کاشان را خریداری کرده و مقرر شده 30 درصد از محصولات تولیدی این شرکت را به بازارهای بین المللی عرضه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز