خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از وضعیت خودروی زائران اربعین؛

مهران به بزرگ ترین پارکینگ ایران تبدیل شد/ نیاز به بنزین و خدمات امداد خودرو

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۵۶۷

به دلیل عدم مدیریت مناسب در جابجایی زائران در اربعین سال گذشته به هنگام بازگشت، امسال بیشتر مردم تصمیم گرفتند با خودروی شخصی تا مرز عراق بروند تا در برگشت دچار مشکل نشوند. سال گذشته اتوبوس هایی که از مهران به سمت تهران می آمدند تا 250 هزار تومان از هر مسافر کرایه گرفتند و هیچ مرجعی برای رسیدگی به شکایات نبود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در حالی که چهار روز دیگر در عراق اربعین حسینی است همچنان سیل زائران به سمت پایانه های مرزی در حال حرکت است.

 به دلیل عدم مدیریت مناسب در جابجایی زائران در سال گذشته به هنگام بازگشت، امسال بیشتر مردم تصمیم گرفتند با خودروی شخصی تا مرز بروند تا در برگشت دچار مشکل نشوند. سال گذشته اتوبوس هایی که از مهران به سمت تهران می آمدند تا 250 هزار تومان از هر مسافر کرایه گرفتند و هیچ مرجعی برای رسیدگی به شکایات نبود.

 بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت تا روز گذشته بیش 598 هزار نفر از مرز مهران رد شده اند که به طور حتم ظرف روز های آینده این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد به طوری که معاون امنیتی وزارت کشور اعلام کرده است که انتظار می رود تعداد افراد خروجی به بیش از دو و نیم میلیون نفر برسد که این یعنی نسبت به سال قبل شاهد افزایش 50 درصدی خواهیم بود.

  در حال حاضر ظرفیت شهر مهران به لحاظ جای پارک ماشین تکمیل شده و حتی افراد محلی برای عبور و مرور در خیابان های شهر دچار مشکل هستند. این در حالی است که بسیاری از واحد های مسکونی و تجاری اقدام به اجاره دادن پارکینگ خود کرده اند  از سوی دیگر ظرفیت پارکینگ هایی که در بیابان های اطراف مهران از طرف ستاد اربعین تدارک دیده شده بود، تکمیل شده است. بر همین اساس از 30 کیلومتری شهر مهران اجازه ورود خودروی شخصی داده نمی شود و رانندگان مجبور هستند خودروی خود را در همان فاصله از شهر قرار دهند.

 بنا بر تصاویر هوایی منتشر شده به نظر می رسد بیش از 150 هزار خودرو در این شهر پارک شده است که ظرف روزهای آینده به طور قطع بیشتر خواهد شد.

  اما نکته قابل توجه این است که این جمعیت ظرف 10 روز از کشور خارج شده اند و قصد دارند ظرف سه روز به کشور بازگردند.

 اولین نیاز  این خودروها بنزین است و در صورت خرابی به حضور تیم های امداد و قطعات یدکی نیاز است. به نظر می رسد با توجه به غافلگیری ستاد اربعین در مرز مهران برای این موارد تمهیداتی اندیشیده نشده است. ضمن آنکه خستگی ناشی از سفر زمینی و عجله برای بازگشت به شهر و ترافیک سنگین جاده ای همگی دست به دست هم خواهد داد که حوادث ناخوشایندی در انتظار زائرین باشد.

 به همین جهت به نظر می رسد اوج آزمایش توانمندی مدیران کشور در زمان بازگشت زائران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز