خبرگزاری کار ایران

رییس کل بانک مرکزی خبر داد:

پیشنهاد تاسیس بانک منطقه‎ای مشترک با آذربایجان

رییس کل بانک مرکزی از توافق بر پیشنهاد تاسیس بانک منطقه ای مشترک با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: این پیشنهاد برای تعمیق بیشتر روابط بانکی و تسهیل فرایند تسویه مبادلات است و در آینده اقدامات لازم برای تاسیس آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ولی الله سیف که رییس جمهوری را در سفر به جمهوری آذربایجان همراهی می کند، با اشاره به امضای سند یادداشت تفاهم همکاری های بانکی ایران و آذربایجان، افزود: بعد از این، بانک‎های تجاری دیگری هم می‎توانند این اقدام را انجام دهند و با گشایش این حساب‎ها تسویه مبادلات، تسهیل شود.

رییس کل بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: برای تعمیق بیشتر روابط بانکی و تسهیل فرایند تسویه مبادلات، پیشنهاد تاسیس بانک منطقه‎ای مشترک از سوی ما ارایه شد که مورد توافق قرار گرفت و در آینده اقدامات لازم برای تاسیس آن انجام خواهد شد.

وی افزود: در سندی که بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امضا شد برقراری روابط کارگزاری شبکه‎های بانکی و تشویق بانک‎های هر کشور برای تاسیس شعبه و دفتر نمایندگی مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

سیف با تاکید بر لزوم ایجاد امنیت مبادلات مالی برای گردشگران و بازرگانان گفت: با طرف آذری در زمینه اتصال سوئیچ کارت‎های بانکی دو کشور به توافق رسیدیم که گام مهمی در زمینه توسعه گردشگری خواهد بود و مقرر شد فرایند عملیاتی این موضوع به سرعت پیگیری و اقدامات فنی برای اتصال دستگاه‎های ATM و کارت‎خوان‎های دو کشور انجام شود.

 

کد خبر : ۳۹۸۷۳۰