خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی و بزرگ طلا و جواهرات در جزیره کیش

گردش مالی طلا و جواهرات جهان سالانه به بیش از هزار و پانصد میلیارد دلار می رسد که سهم طلا شامل ۶۵۰ میلیارد دلار و جواهرات هم ۸۵۰ میلیارد دلار است.

اولین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور ده ها شرکت، کارخانه سازنده و تولیده کننده و صنایع و تجهیزات مرتبط داخلی و خارجی از 12 تا 15 آبان ماه در جزیر کیش برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، اولین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهرات کیش؛در این نمایشگاه انواع سرویس های مختلف طلا و جواهر(گردنبند، گوشواره، دسبند، زنجیر)، انواع سنگ های قیمتی، انواع جواهرات، انواع فیروزه ها، دستگاههای مدرن تولید داخل طلا و جواهر ،انواع شیشه های ضد گلوله و مقام در برابر زلزله، انواع دستگاهها و سیستم های حکاکی ، دستگاههای جدید ریخته گری و سازنده مصنوعات طلا و پلاتین، دستگاههای برش و حالت دهنده طلا ، دستگاههای میکرو جوش نقطه ای طلا و جواهرات،دستگاه های مدل سازی با حجم تولید بسیار بالا، کوره های ذوب طلا ، ابزارآلات، دستگاههای ساخت زیورآلات ، دستگاههای تصفیه طلا ،انواع صندوق های نسوز و درب های ضد سرقت، دستگاههای تولید شمش و دیگر تجهیزات و صنایع وابسته ارائه می شود و در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه طلا و جواهر کیش با استقبال خوبی مواجه شده است و تاکنون حضورتولیدکنندگانی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، تایلند و هند قطعی شده و پیش بینی می شود در روزهای آینده نیز تعداد کشورها افزایش یابد.

محمود بندرچی مشارکت و همدلی فعالان صنف طلا و جواهر را در تداوم این نمایشگاه بسیار مهم دانست و افزود: این نمایشگاه در سه گروه " ابزار و تجهیزات و ادوات ماشین سازی"، " سازندگان طلا و جواهر، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی" و " حلقه واسط فروش و بازرگانی" برگزار می شود.

وی با بین اینکه در این نمایشگاه طلا و جواهر ساخت کارخانه ها و کارگاههای داخلی و خارجی ارائه می شود گفت: در حاشیه برپایی این نمایشگاه، کارگاه های مختلف آموزش ساخت و تعمیرات طلا و جواهر و همچنین ساخت و تولید همزمان قطعات ریز طلا و جواهر نیز برگزار خواهد شد.

بندرچی خاطر نشان کرد: قرار است چند هیئت بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف طی روزهای برگزاری نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی و نیمه قیمت کیش، با حضور در محل نمایشگاه از پیشرفت های این صنعت گرانبهای کشورمان بازدید کنند.

رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان با محصولات ، ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین در بخش تولید و صادرات و همچنین معرفی توانمندی های داخلی و ارائه دورنمایی از تولید و صادرات مصنوعات طلا و جواهر کشور برگزار می شود.

بندرچی اضافه کرد: اولین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری و حمایت کمیسیون تخصصی طلا و جواهر کشور، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، مشهد، تبریز، همدان و سایر اتحادیه های کشور برگزار می شود.

گفتنی است ؛ ایران در عرصه تولید طلا و جواهرات سابقه هشت هزار ساله دارد، در صورتی که دیگر کشور‌ها این سابقه را ندارند،در حال حاضر سالانه حدود ۳۵۰ تن طلا در کشور مصرف و یا خریداری می شود.

گردش مالی طلا و جواهرات جهان سالانه به بیش از هزار و پانصد میلیارد دلار می رسد که سهم طلا شامل ۶۵۰ میلیارد دلار و جواهرات هم ۸۵۰ میلیارد دلار است.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www.rastak-expo.com مراجعه و یا با شماره تلفن های7-88346455 تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۱۲۳۵۷