خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

استفاده کنندگان از کارت سوخت تشویق می‌شوند/کشورهای همسایه بدنبال فناوری سامانه سوخت ایران

ریاحی گفت: ما سه سال گذشته 19.4 میلیون متر مکعب در روز مصرف سی.ان.جی داشتیم و امروز به ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب رسیده است و دولت برنامه دارد که سهم سی. ان. جی را در سبد سوخت افزایش دهد.

منصور ریاحی قائم مقام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص سرانجام کارت‌های هوشمند سوخت بعد از حذف سهمیه‌ها گفت: سهمیه بندی یکی از اهداف کارت هوشمند سوخت بوده، کنترل‌های آماری و دیتاهایی که تجزیه و تحلیل می‌شوند، هوشمند شدن سامانه ، کمک به تکمیل مدیریت سیستم اطلاعات وبرنامه ریزی مصرف از دیگر اهداف این کارت‌ها بوده است.

وی افزود: زمانی که بحث سهمیه بندی در سال ۸۴ مطرح شد با هیچ سامانه‌ای غیر از کارت هوشمند سوخت نمی‌توانستیم آن را اجرایی کنیم و طی این ۸ سال کارت هوشمند سوخت وظیفه خودش را انجام داد و ما توانستیم طی ۸ سال به آرامی و بدون تنش قیمت بنزین را تقریبا به فوب خلج فارس نزدیک کرده یعنی بنزین بعد از ۸ سال به نرخ ۱۰۰۰ تومان رسید.

سیاست‌های تشویقی برای استفاده از کارت هوشمند سوخت

ریاحی در خصوص عدم استفاده از کارت سوخت توسط دارندگان خودرو تصریح کرد: فعلا بحث حذف کارت هوشمند سوخت را نداریم اما دنبال برنامه‌ای هستیم که مطلوبیت و سیاست‌های قیمتی و غیر قیمتی اجرا کنیم که همه شهروندان از این کارت استفاده کنند و در صورت کسب مجوز از وزارت نفت و شورای اقتصاد این برنامه اجرا خواهد شد.

ونزوئلا، عراق و سوریه بدنبال فناوری کارت هوشمند سوخت ایران

وی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر زمانبر بودن استفاده از کارت‌های سوخت نیز اظهار داشت: کارت‌های هوشمند جزء بزرگ‌ترین فناوری‌های آی تی است که در خاورمیانه وجود دارد و کشورهای ونزوئلا، عراق و سوریه خواهان این دانش فنی ما هستند ضمن اینکه فناوری کاملا به‌روزی است.

افزایش 4 درصدی مصرف سی.ان.جی در فصل تابستان

قائم مقام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص افزایش مجدد نرخ سی.ان.جی نیز تصریح کرد: ما می‌خواستیم در پیک مصرف تابستان تسهیلاتی به مردم ارائه کنیم که بتوانند این فصل را براحتی سپری کنند و با توجه به این کاهش قیمت ۳ تا ۴ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم.

وی در خصوص میزان مصرف این سوخت نیز گفت: ما سه سال گذشته 19.4 میلیون متر مکعب در روز مصرف سی.ان.جی داشتیم و امروز به ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب رسیده است و دولت برنامه دارد که سهم سی. ان. جی را در سبد سوخت افزایش دهد.

کد خبر : ۳۰۹۷۵۱