خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار:

انار نی‌ریز ۵ هزار تومان است

رئیس اتحادیه میوه و تره بار از ورود میوه‌های نوبرانه به بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی خبر داد.

حسین مهاجران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید مرکبات در سال جاری بیان داشت: تولید مرکبات در سال ۹۴ بسیار مناسب بوده است و اگر مشکل خاصی پیش نیاید برداشت از باغات بسیار راضی کننده خواهد بود.

وی با اشاره به ورود میوه‌های نوبرانه به بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی بیان داشت: انار نی ریز شیراز در بازار عرضه شده است که قیمت نسبتا بالایی دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار با اشاره به صادرات بالای انار برخی از نقاط کشور به خصوص انار یزد و شیراز تاکید کرد: در حال حاضر چون انار به تازگی عرضه شده است قیمت نسبتا بالایی دارد به طوری که قیمت هر کیلو انار نی ریز ۵ هزار تومان است؛ البته در بازار انارهایی به قیمت ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان نیز موجود است.

وی افزود: پرتقال شمال در بازار عرضه نشده است و در حال حاضر شاهد عرضه پرتقال جنوب مثل پرتقال جیرفت هستیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار قیمت هر کیلو پرتقال جنوب را ۲۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلو لیمو شیرین در بازار نیز به قیمت ۳۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی در خصوص قیمت نارنگی گفت: چند نوع نارنگی در کشور وجود دارد یک نوع نارنگی ژاپنی که در ایران تولید می‌شود ۴ تا ۵ هزار تومان است؛ نارنگی انشو ۲ تا ۳ هزار تومان و نارنگی نیاگاوا ۳۵۰۰ تا ۴ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار در خصوص وضعیت میوه‌های قاچاق که به وفور در میادین و مغازه‌های سطح شهر وجود دارد بیان داشت: سهم پیله وری بهانه‌ای شده در دست کسانی که می‌خواهند میوه را به صورت قاچاق وارد کشور کنند؛ البته اخباری مبنی بر قطع پیله وری شنیده شده است.

کد خبر : ۳۰۹۷۰۵