خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل یک شرکت فولادی در گفتگو با ایلنا :

تولید 216 هزار تن آهن اسفنجی در فصل بهار / صادراتی نداشته‌ایم

شرایط فولاد شرایط مطلوبی نیست و قیمت آهن اسفنجی حدود 20 تا 30 دلار زیر قیمت جهانی قراضه است .

اسداله فرشاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان تولید و فروش آهن اسفنجی در سه ماهه ابتدای سال 94 ، اظهار داشت: طی سه ماهه ابتدای سال 94 میزان تولید آهن اسفنجی به 216 هزار و 500 تن رسید و این در حالی است که تولید 200 هزار تن آهن اسفنجی برای فصل بهار  پیش بینی شده بود که میزان تولیدات بیش از برنامه پیش بینی شده تحقق یافت.

وی با بیان اینکه میزان فروش آهن اسفنجی کمتر از تولیدات بوده است گفت:  فروش سه ماهه  205 هزار تن بوده که کلیه فروش در داخل کشور انجام شده و صادراتی نداشته ایم.

فرشاد تصریح کرد: این در حالی است که در سال گذشته میزان تولیدات در فصل بهار 184 هزار و 265 تن بوده و تولید این محصول با رشد همراه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به قیمت پایین فولاد در بازارهای جهانی هیچ صادراتی نداشته ایم و امسال سال سختی برای ما خواهد بود.

فرشاد افزود: در صورتی که پروژه های عمرانی شکل گیرد و ساخت و سازها رونق پیدا کند این کشش در بازار فولاد وجود دارد که در نیمه دوم سال شاهد صادرات باشیم ، هر چند در 3 ماهه ابتدای سال 93 صادرات به صورت محدود و بالغ بر 50 هزار تن در فصل اول و به حوزه خلیج فارس صورت گرفته است .

وی در خاتمه گفت: شرایط فولاد شرایط مطلوبی نیست و قیمت آهن اسفنجی حدود 20 تا 30 دلار زیر قیمت جهانی قراضه است .

 

 

 

کد خبر : ۲۸۵۷۶۰