خبرگزاری کار ایران

معاون نخست وزیر عراق با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان که به عراق سفر کرده است با معاون نخست وزیر جمهوری عراق دیدار و پیرامون گسترش زمینه های همکاری میان دو کشور بحث و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، نوری شاویس  روز سه شنبه در دیدار با علی ربیعی  ضمن تشکر از کمک‌های ایران به کشورش در جنگ علیه تروریسم، خواستار ادامه این کمک‌ها شد.

شاویس گفت: امروز مسأله اصلی عراق، تروریسم و مقابله با آن است و ما خواستار استمرار حمایت های ایران از بغداد در جنگ علیه تروریسم هستیم.

معاون نخست وزیر عراق، جنگ علیه داعش در عراق را فرصتی دانست تا تفاوت ها مشخص شود و مردم عراق بدانند که چه کسانی دوستان واقعی این کشور بوده و در لحظات حساس در کنارشان قرار می گیرند.

نوری شاویس، روابط ایران و عراق را روابطی ثابت و پایدار دانست و اظهار داشت: ما امیدواریم این روابط همواره استمرار یابد.

وی با اشاره به تجربیات ایران در زمینه های تأمین اجتماعی، اشتغال و سیاست های حمایتی و توجه به طبقات پایین جامعه، اضافه کرد: وزارتخانه های کار دو کشور ضروری است در زمینه تبادل تجربیات همکاری های جدی داشته باشند.

معاون نخست وزیر عراق در امور اقتصادی به این نکته نیز اشاره کرد که عراق می تواند از تجربه های ایران در این خصوص بهره مند شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از مذاکرات و نیز امضای یک بیانیه با همتای عراقی خود، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجربه و همکاری های مشترک بویژه در بخش های مهندسی و فنی و نیز صنعتی، از جمله صنعت دارو، سیمان، فنی و حرفه ای و همچنین در اختیار قراردادن تجربه های مربوط به قانون گذاری در زمینه تدوین قانون و نظام بیمه ای، اعلام کرد.

ربیعی در این دیدار با توجه به شرایط منطقه و تحولات جاری، بر ضرروت عمق بخشیدن به روابط و پیوندهای راهبردی دو کشور تأکید کرد.

کد خبر : ۲۷۷۱۰۷