خبرگزاری کار ایران

در سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت صورت می گیرد؛

رونمایی از 5 طرح ملی

در حال حاضر قریب به 16 هزار دفتر پیشخوان خدمت دولت در شهرها و روستاها داریم اما متاسفانه این توسعه کمی همراه با توسعه کیفی و گسترش خدمات همراه نبوده است.

رونمایی از چند طرح ملی

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت امروز 22 اردیبهشت ماه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش در سالن اجلاس سران آغاز شد.

علیرضا فیض‌بخش رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و رئیس سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمت دولت با اشاره به اینکه فعالیت دفاتر خدمات دولت از سال 89 شروع شد و ظرف 5 سال گذشته توسعه کمی خوبی پیدا کرد اظهار داشت: در حال حاضر قریب به 16 هزار دفتر پیشخوان خدمت دولت در شهرها و روستاها داریم اما متاسفانه این توسعه کمی همراه با توسعه کیفی و گسترش خدمات همراه نبوده است.

وی افزود: قریب به دو سالی که دولت تدبیر و امید شروع به کار کرده است افزایش خدمات و توسعه کیفی دفاتر پیشخوان را در دستور کار قرار داد و عملا امکان توسعه دفاتر فراهم شد.

رئیس سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت همچنین از رونمایی 5 طرح ملی در این همایش خبر داد و گفت: امروز از 5 طرح ملی سامانه ثبت و پیگیری الکترونیکی مکاتبات دولتی ،‌طرح استعلام تاییدیه تحصیلی الکترونیکی، ارائه خدمات کارت ملی هوشمند،‌طرح کارت سلامت صنوف و افتتاح طرح انتقال ترافیک دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر بستر شبکه ملی اطلاعات رونمایی می شود.

فیض‌بخش ادامه داد: با اجرای طرح استعلام تاییدیه تحصیلی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت معادل دو میلیون تراکنش یا رفت و آمد را کاهش می دهد و از طرف دیگر با اجرای طرح کارت ملی هوشمند 16 میلیون تراکنش را در سال تحت پوشش قرار می دهد.

 

کد خبر : ۲۷۶۶۸۲