خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات شرکت ملی گاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا مطرح کرد:

ریسک 30 درصدی استفاده از کالای ساخت داخل در صنعت گاز

هر خطایی در داخل تاسیسات گازصورت گیرد هم اختلال در تولید صورت و هم باعث مخاطرات ایمنی می‌شود.

عبدالحسین ثمری معاون عملیات شرکت ملی گاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان ریسک استفاده از محصولات و کالاهای ساخت داخل در صنعت گاز گفت: همکاران عملیاتی ریسک‌های زیادی پذیرفته‌اند تا بتوانند با صنعت داخل هماهنگ شوند و امر خودکفایی تحقق یابد.

وی افزود: اینکه مصرف کننده و تولید کننده با هم در یک مسیر و هدف قرار گیرند و به نتیجه و دستاوردهای خوب منجر شود کار سخت و شایسته‌ای بوده که انجام شده است.

ثمری تصریح کرد: در حال حاضر کالاهای ساخت داخل در صنعت گاز عملیاتی و برخی از این کالا‌ها نیز در دستور کار استفاده است.

وی میزان ریسک استفاده از کالای ساخت داخل در بخش گاز را ۳۰ درصد اعلام و اظهار داشت:  هر خطایی در داخل تاسیسات گازصورت گیرد هم اختلال در تولید صورت و هم باعث مخاطرات ایمنی می‌شود لذا مسئولان عملیت ریسک بالایی برای استفاده از سازندگان داخلی را پذیرفته‌اند البته این ریسک بی‌پروا نبوده و آگاهانه و با دانشی که از وضعیت سازنده داشته‌اند این امر صورت گرفته تا خود کفایی صورت گیرد.

معاون عملیات شرکت ملی گاز در خصوص برنامه این معاونت برای سال ۹۴ نیز گفت: در سال جاری باید برای تولید بیشتری که در بخش بالادستی گاز صورت گرفته آماده شویم پارسال ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز وارد شبکه شد امسال هم ۱۰۰ میلیون متر مکعب دیگر وارد شبکه می‌شود که باید این حجم گاز را در سیستم انتقال گاز پذیرا باشیم و برنامه خوبی برای مصرف داشته باشیم.

کد خبر : ۲۷۶۱۱۷