خبرگزاری کار ایران

بورس کالای ایران به موتور محرک اقتصاد رقابتی تبدیل شده است

کد خبر : ۲۵۹۷۳۸

فعالیت های بورس کالای ایران در سال های اخیر باعث شده تا این نهاد در اقتصاد ایران خوش بدرخشد و به موتور محرک در اقتصاد رقابتی تبدیل شود.

حسین فهیمی در مراسم افتتاح تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران در تبریز با بیان مطلب فوق افزود: بورس کالای ایران، این امکان را به صنایع پایین دستی می‌دهد تا دیگر تحت تاثیر قیمت‌های دستوری نباشند که این امر به شفافیت اقتصادی و رانت زدایی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار کرد: مسئولان ارشد اقتصاد تا به اینجا به بورس کالای ایران توجه داشته‌اند اما مقدار این توجه به اندازه کافی نبوده و معتقدیم باید بیشتر از حد کنونی از ظرفیت‌های بورس کالای ایران استفاده کرد.

به گفته فهیمی، فعالان اقتصادی شمالغرب کشور از طریق تالار نمایندگی کارگزاران تبریز به بازارهای مختلف داخلی و خارجی دسترسی خواهند یافت و همگام با بورس کالا در راستای توسعه اقتصاد ملی گام برخواهند داشت.

وی به مزیت‌های تالار نمایندگی کارگزاران بورس کالای ایران در تبریز اشاره کرد و گفت: این اتفاق باعث حضور نهادهای مالی عظیم در این منطقه اقتصادی کشور خواهد شد و بورس کالای ایران، جای خالی صنعت مالی در استان آذربایجان شرقی را پر خواهد کرد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: صاحبان صنایع با حضور این بورس در تبریز دیگر سراغ بازارهای مسموم و نامطمئن نخواهند رفت و سرمایه داران در بستری امن و مطمئن به سرمایه گذاری می‌پردازند. ضمن آنکه تامین مالی صنایع، افزایش سرمایه گذاری، ایجاد مشاغل و دانش جدید، از دیگر مزیت‌های فعالیت این بورس در شمالغرب کشور به شمار می‌رود.

همچنین در ادامه این مراسم، روح الله میرصانعی دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: افتتاح تالار تبریز نقطه عطفی برای فراهم کردن دسترسی صنعتگران و مردم شمالغرب کشور به خرید و فروش کالا و سرمایه گذاری خواهد بود.

وی افزود: کارگزاران، حلقه اتصال میان سرمایه گذاران و بازار سرمایه هستند. لذا اگر می‌خواهیم بازار سرمایه در بخش اوراق و کالا رشد پیدا کند، نیازمند تجهیر و توسعه صنعت کارگزاری هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز