خبرگزاری کار ایران

در حمایت از کودکان کار؛

طرح "چالش واکس" اول مهر در بندرعباس کلید می‌خورد

طرح چالش واکس در حمایت از کودکان کار با شعار " من با افتخار کفش هایتان را واکس می‌زنم" توسط یک دانشجوی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ارائه شد .

ایده پرداز این طرح درگفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت : پدیده کودکان کار یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی محسوب می شود که در مقابل دید همگان قرار دارد؛ کودکانی که در این سن مجبورند برای امرار معاش خود و خانواده بدون کسب مهارت به کارهای سخت تن دهند و از دانش و تحصیل باز بمانند.

عبدالحمید صامتی اضافه کرد : بر خود واجب می‌دانیم که از طریق تکثیر مهربانی و فرهنگ سازی و انتشار آن در بین آحاد جامعه و با استمداد از کمک های مردمی به رفع این آسیب کمک کنیم .

وی  به افزایش تعداد کودکان کار طی سال های گذشته اشاره کرد و بیان داشت : اگر هر چه زودتر برای این آسیب اجتماعی چاره ای اندیشه نشود ممکن است با آثار زیان باری مواجه شویم و آینده نامعلوم این کودکان نگران کننده است زیرا مشخص نیست این کودکان در آینده در چه شرایط و محیط های پر خطری قرار خواهند گرفت . 

ایده پرداز طرح چالش واکس تصریح کرد: این طرح در شبکه های اجتماعی"تلگرام و اینستاگرام " آغاز شده است و در واقع یک حرکت مردمی است که با حمایت انجمن هنرمندان ، فرمانداری ، شهرداری بندرعباس اجرا خواهد شد . در این راستا برنامه ای با حضور هنرمندان کشوری و استانی در روز پنجشنبه اول مهر ساعت ٧ عصر در پارک شب روبروی بازار ماهی فروشان برگزار می شود .

عبدالحمید صامتی با اشاره به حرکت نمادی واکس زدن بیان کرد : عمل واکس زدن می تواند تلنگری به افراد جامعه برای چاره اندیشی این آسیب اجتماعی باشد تا در صورت حمایت و استقبال مردم ، بتوانیم برای شناسایی و ساماندهی کودکان کار، اقدام موثری انجام دهیم . 

وی در پایان عنوان کرد : امید است این طرح گامی موثر در زدودن آثار آسیب کودکان کار باشد و فرصتی برای تحصیل و تزریق امید در آنان بوجود آورد.

کد خبر : ۴۱۰۰۷۲