خبرگزاری کار ایران

افراد رد صلاحیت شده نباید ماتم بگیرند؛

جلایی‌پور: مطمئنم اصلاح‌طلبان فردای7 اسفند خوشحال‌اند/ ایجاد مجلس‌عقلایی به نفع کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۳۷۱

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اصلاح‌طلبان امروز نباید انسجام خود را از دست بدهند و افراد رد صلاحیت شده نباید ماتم بگیرند

به گزارش ایلنا از اصفهان، حمیدرضا جلایی‌پور در سومین جلسه شورای راهبردی اصلاح‌طلبان در دانشگاه‌اصفهان اظهار کرد: در جامعه کنونی هر کشوری در جهان یک یا دو نفر توان حاکمیت بر مردم را ندارند و ناگزیر باید هرکسی که بر مسند قدرت نشسته مورد رضایت مردم باشد و در واقع امروز اداره کشور با یک یا دو نفر امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه همه حکومت‌های جهان حتی کره‌شمالی نیز مجبور است از مردمش جلب رضایت کند، افزود: اقشار مردم جهان در زندگی امروز خود ناراضی هستند چراکه انسان امروز دائم مطالبه می‌کند و مطالباتش به واقعیت تبدیل نمی‌شود و افراد سعی می‌کنند با فرستادن داوطلبانشان به مراکز قدرت این نارضایتی خود را کاهش دهند. در واقع انتخابات می‌تواند هیجانات مردمی را کاهش دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: جایی که قدرت به وجود آید به دنبالش ثروت ، امکانات و امتیازها نیز ایجاد می‌شود پس به همین دلیل در همه حکومت‌ها خطر تامین منافع ایجاد می‌شود این بدان معنی است که وجه خاص منفعت‌طلبی به وجود می‌آید به همین منظور هر چهار سال یک‌بار کرسی‌ها و سیاست‌ها عوض می‌شود که این خطر تامین منافع گریبان گیر نشود.

رد صلاحیت حداکثری کارکرد انتخابات را از کار انداخته است

جلایی پور با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل انقلاب این بود که کشور از انتخابات ظاهری نجات پیدا کند و انتخابات غیر ظاهری و سالم حاکم شود، تصریح کرد: متأسفانه همچنان حزب با کارکرد درستش در کشور وجود ندارد و به همین دلیل رقابت حزبی به‌درستی سازماندهی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: انتخابات پل بین مردم و حکومت است و امروز با حذف حداکثری افراد از یک جناح در واقع یک کارکرد انتخابات را از کار انداخته‌اند و همین موضوع باعث خواهد شد تا کارکردهای نظام انتخاباتی کشور به‌درستی کار نکند. 

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه باید بر موضوع درست و سالم ایستادگی کرد، گفت: امروز باید جلوی افرادی که کارکردهای انتخاباتی را به هم می‌زنند ایستاد امروز هرکس با هر توانایی که دارد و هر نیرو و هنری که در خود می‌بیند باید مسائل اساسی را در کشور گوشزد کند و به طور مرتب پیگیری نماید.

جلایی‌پور تاکید کرد: با حوصله کارها تغییر می‌کند برای مثال چند سال پیش چه کسی تصور می‌کرد که گره هسته‌ای بازشدنی است. این گره ایجاد شد و 10 سال طول کشید تا گره باز شود اما با صبر این گره باز شد. بنده عقیده دارم گشایش سیاسی نیز اتفاق خواهد افتاد ولی حوصله باید داشت.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلب یعنی فرد با حوصله، ادامه داد: کشورهایی که زیر بند 7 سازمان ملل رفته اگر بررسی کنید در می‌یابید همگی به ورطه نابودی رفته‌اند اما ایران یک استثنا است که نه تنها به ورطه نابودی نرفت بلکه با آبرو از زیر این بند خارج شد.

هدف اصلاح‌طلبان تشکیل مجلسی با تندروهای کمتری است

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه عده‌ای سوال می‌کنند پس از این ردصلاحیت گسترده هنوز اصلاح‌طلبان مسئولیت دارند؟ گفت: پاسخ به این سوال آری است. اصلا پس از این اتفاق مسئولیت اصلاح‌طلبان شروع شده است. ما باید جدی‌تر کارکنیم و موفق‌تر عمل کنیم. بنده اعتقاد راسخ دارم با همین شرایط نیز ما در 7 اسفند ماه گل می‌زنیم.

جلایی پور با بیان اینکه رونق اصلاح‌طلبان از خطاهای تندروها بوده است، افزود: از سال 92 تاکنون به مدت دو و نیم سال طول کشیده تا برجام به فرجام رسیده اما در همین شرایط عده‌ای سفارت آتش می‌زنند و تندروی می‌کنند. هدف اصلاح‌طلبان گرفتن کل مجلس نیست. هدف تشکیل مجلسی با تندروهای کمتری است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های انجام‌شده تاکنون برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: 60 درصد مردم در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد و به احتمال بسیار زیاد این میزان بیشتر هم خواهد شد و هستند اصلاح‌طلبان ناشناخته‌ای که هنوز در 11 شهر کشور وجود دارند و همچنین هستند میانه‌روهای خوبی که می‌شود آن‌ها را به لیست خود اضافه کرد.

این فعال اصلاح‌طلب با تاکید بر این موضوع که دست اصلاح‌طلبی پربرکت است، گفت: حسن روحانی محصول دست پربرکت اصلاح‌طلبان است. البته استقبال از آقای روحانی به خاطر رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی بود چراکه مردم فکر نمی‌کردند نفر دوم انقلاب و کسی که انقلاب با او معنی می‌شود رد صلاحیت شود و به همین دلیل با تفکر پای صندوق رای آمدند.

جلایی‌پور با بیان اینکه رد صلاحیت‌های گسترده وجدان عمومی کشور را ناراحت کرده اما باید حوصله کرد، گفت: امروز خانواده شهید، جانباز، وکیل و وزیر رد صلاحیت شده‌اند و این کار؛ کار غلطی بود اما پاسخ 92 در اسفند 94 نیز داده خواهد شد.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان در 10 سال گذشته همواره از صحنه‌های اصلی سیاسی کشور بیرون رانده‌ شده‌اند اما میان جامعه مقبولیت داشته‌اند و به همین دلیل سال 92 به واسطه حمایت اصلاح طلبان آقای روحانی انتخاب شد.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان امروز نباید انسجام خود را از دست بدهند. حرکت اجتماعی نباید بایستد و افراد رد صلاحیت شده نباید ماتم بگیرند. آن‌ها باید وارد میدان شده و فعالیت کنند چراکه ما معتقد هستیم ایجاد یک مجلس عقلایی به نفع کشور است و موجب می‌شود 2 قدم کشور روبه‌جلو حرکت کند و من مطمئن هستم که اصلاح‌طلبان فردای 7 اسفند خوشحال خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز