خبرگزاری کار ایران

درخواست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان

رییس جمهور اقدامات لازم برای احقاق حقوق داوطلبان انتخاباتی انجام دهد

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در نامه‌ای سرگشاده نسبت به روند رد صلاحیت شدگان کاندیداهای انتخاباتی مجلس اعتراض کرد و خواستار دخالت رییس جمهور در این زمینه شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان بیانیه‌ای درباره رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان صادر کرد که به شرح ذیل است.

متن این نامه بدین شرح است.

به نام خدا

میزان رأی ملت است،اشخاصی که انتخاب می‌شوند واقعا منتخب ملت باشند. آن چیزی که برای همه ما لازم است این است که ما در فکر این باشیم که مردم را در صحنه نگاه داریم
امام خمینی(ره)

دیروز بیست و هفت دی ماه درحالی که مردم از شنیدن خبر پیروزی دیپلمات‌های سرافرازمان در به ثمر رساندن مذاکرات هسته‌ای و به فرجام رساندن برجام پس از ماه‌ها مذاکره به یک نشاط و شادی عمومی رسیده بودند و زبان تقدیر و سپاس بر دولتمردان تدبیر و امید باز بود، اخبار مربوط به رد یا عدم احراز صلاحیت حداقل شصت درصد کاندیداهای ثبت‌نام شده برای انتخابات مجلس آب پاکی را روی دست همه ریخت و شوک عمیقی را بر جامعه وارد ساخت.

آنچه که سئوال امروز ما و همه دلسوختگان نظام و انقلاب است این است که با چه زمینه و سازوکاری فرمایش‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب برحضور همه جانبه مردم در انتخابات جامه عمل می‌پوشد.

مگر می‌شود قشر وسیعی را از انتخاب شدن آن هم با دلایل تعجب برانگیز عدم التزام به اسلام و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی محروم کرد و از آن سو، چشم به حضور گسترده در انتخابات را داشت؟

و تأسف بارتر آنکه وقتی به لیست احراز نشده‌ها و رد صلاحیت شدگان نیم نگاهی بیندازیم ، نام زنان و مردان متعهد و دلسوزی را می‌بینیم که اکثر آنان از دلباختگان به نظام و انقلاب هستند؛ از وابستگان به خانواده گرانقدر شهدا گرفته تا جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس و مدیران ارشد نظام، باسابقه چندین سال خدمت ،از معلمان و اساتید آموزش و پرورش و دانشگاه تا کارمندان و کارگران و کسبه صدیق و شریف و دیگر اقشار پاکدست جامعه! 

با اعتقاد راسخ به این موضوع که مشکلات و مسائل کشور بایستی با حضور و همگرایی و همفکری و همکاری همه جناح‌ها و مشرب‌ها فکری معتقد قانون اساسی ونظام جمهووی اسلامی در نهادهای تصمیم گیری و تصمیم سازی حل و فصل شود.

از اعضای محترم شورای نگهبان می‌خواهیم در بررسی مجدد راه حضور و رقابت سالم این عزیزان رادر انتخابات پیش رو هموار سازند.

همچنین از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسن روحانی به عنوان پاسدار قانون اساسی انتظار داریم همچنان که تا‌کنون ازحقوق ملت دفاع کرده‌اند اقدامات لازم برای احقاق حقوق داوطلبان راپیگیری کنند.

کد خبر : ۳۳۹۳۶۴