خبرگزاری کار ایران

در دیدار قائم مقام آستان قدس رضوی؛

استاندار مرکزی: شرکت کمباین سازی اراک به تعهدات خود عمل کند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۲۴۲

استاندار مرکزی از قائم مقام آستان قدس رضوی که سهامدار اصلی شرکت کمباین سازی اراک محسوب می شود، خواست به تعهدات خود عمل کرده تا کارگران اخراجی این شرکت به کار بازگردند.

به گزارش ایلنا از اراک، زمانی قمی استاندار مرکزی در دیدار با قائم مقام آستان قدس رضوی(سهامدار اصلی شرکت کمباین سازی) که در مشهد مقدس انجام شد، گفت: با توجه به حمایت های صورت گرفته استان از شرکت کمباین سازی، منتظر عمل به تعهدات و اقدامات اجرایی این شرکت جهت بازگشت به کار کارگران اخراجی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کمباین سازی باید به تعهدات خود عمل کند، اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که در جهت حمایت از شرکت کمباین سازی صورت گرفته است در حال حاضر منتظر اقدام عاجل و اجرایی این شرکت جهت بازگشت به کار کارگران اخراجی هستیم.

زمانی قمی با اشاره به اینکه مجموعه دولت درصدد رفع مشکلات و تامین خواسته های اولیه شرکت کمباین سازی است، گفت: پرداخت وام 167 میلیارد ریالی به شرکت کمباین سازی اراک بدون پرداخت سپرده اولیه که به میزان ده درصد از مبلغ وام می باشد، با پیگیری های استان محقق شده است.

وی بیان کرد: دولت مبلغ سی میلیارد ریال را به عنوان یارانه به شرکت کمباین سازی اختصاص داده که این مبلغ واریز شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به قرارداد سه جانبه میان وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و کمباین سازی مبنی بر معرفی کشاورزان از سوی جهاد به بانک کشاورزی برای دریافت وام به منظور خرید ۶۲۵ دستگاه کمباین، تصریح کرد: با رایزنی و پیگیری های صورت گرفته از سوی استان و  نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی و  بانک کشاورزی و با تصویب شورای پول و اعتبار بهره این وام از 21 درصد به 18 درصد کاهش یافت.

زمانی قمی با بیان اینکه کاهش نرخ بهره وام یکی از درخواستهای شرکت کمباین سازی بود که با کمک وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی محقق شد و این وام از سوی بانک کشاورزی آماده پرداخت است، گفت: این اقدام نقش موثری در خریداری کمباین از سوی کشاورزان و رونق تولید در شرکت کمباین سازی دارد.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به سه اقدام موصوف که در راستای حمایت و رونق تولید شرکت کمباین سازی صورت گرفته است این شرکت باید نسبت به شروع بکار خط تولید و بازگشت به کار کارگران اخراجی بطور سریع و عملیاتی اقدام نماید.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در حال حاضر مجموعه دولت در استان و کشور به جدیت وضعیت واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل را پیگیری می کند و با برگزاری جلسات متعدد در استان و کشور بدنبال حل مشکلات این واحدها که در پی سیاستهای اقتصادی غلط دولت های گذشته و همچنین تبعات ناشی از تحریم ها بوجود آمده است، می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز