خبرگزاری کار ایران

شهرستانی، استاندار سابق

خود را یک کرمانشاهی می‌دانم

استاندار سابق کرمانشاه گفت: من خود را یک کرمانشاهی می‌دانم و در مدت 4 سالی که استان بودم مردم به من بسیار لطف داشتند و در تمام دوران خدمتم اگر کاری انجام شده به لطف مردم و جوانان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، به همت بنیاد دانشگاه فردوسی و نیز خانم دکتر کریمی؛ کارشناس معاونت پژوهشی دانشگاه رازی به نمایندگی از مردم کرمانشاه و با همراهی کارمندان و مسئولین دانشگاه در مراسمی از مهندس سید جواد شهرستانی از استانداران سالیان دور کرمانشاه تقدیر به عمل آوردند.

مهندس شهرستانی در از سال 48 تا 52 به عنوان استاندار کرمانشاه مشغول کار در این استان بوده اند و در مدت زمان خدمت شان خدمات بسیار ارزنده ای برای این شهر داشته اند.

در این مراسم، دکتر ناظری مدیرعامل بنیاد دانشگاه فردوسی مشهد ضمن معرفی مهندس شهرستانی، توضیحاتی درباره کارهای خوب بنیاد دانشگاه فردوسی ارائه داد. لازم به توضیح است.

دیگر سخنران این مراسم، دکتر کافی، رییس دانشگاه فرودسی بود.

IMG_20150815_220818

وی اظهار کرد: زمانی که شنیدم حرکتی خودجوش توسط مردم کرمانشاه جهت تقدیر از استاندار حدود 40 سال پیش صورت پذیرفته، بسیار خوشحال شدم و ما هم بر آن شدیم از فرصت استفاده نموده و از ایشان به دلیل خدمات ارزنده ای که در مشهد و دانشگاه فردوسی انجام داده اند به طور مشترک تقدیر به عمل بیاریم.

در ادامه خانم دکتر کریمی، کارشناس معاونت پژوهشی دانشگاه رازی به نمایندگی از مردم استان کرمانشاه سخنانی درباره خدمات ارزنده مهندس شهرستانی در دوران تصدی بر استانداری کرمانشاه ایرد کرد.

دکتر کریمی گفت: بسیار اندک شمارند مردانی که با اندیشۀ خود بر تار و پود این شهرِ دیرسال، نقشی از مهر بزنند؛ چونان که پس از گذشت سالیان، هنوز هم اندیشۀ بلندشان، نام نیک آنان را در یاد مردمان این دیار فرایاد آرد.

وی افزود: استاد سید جواد شهرستانی عزیز هنوز هم می‌توان ردّ اندیشۀ تو را در خیابان‌های این دیار کهنسال بازجُست؛ هنوز هم کوچه کوچۀ کرمانشاه، نام تو را تکرار می‌کند.

IMG_20150815_221036

کریمی با اشاره به اینکه افسوس، افسوس آنگونه که درخور شماست، توانِ تقدیر نداریم!، تاکید کرد: این از سعادت ماست به نشانۀ قدرشناسی مردمان کرمانشاه به پیشگاه بلندت شرفیاب شویم و اعلام کنیم  همشهریان کرمانشاهی ما از سرِ صدق و به آوای بلند می گویند: «هرکجا هست خدایا به سلامت دارش!»

کارشناس معاونت پژوهشی دانشگاه رازی گفت: خدمات ارزنده جناب آقای شهرستانی قابل شمارش نمی باشد از جمله تلاشهای بی دریغ ایشان، احداث بلوار خاطره انگیز طاق بستان است که با دیدنش خسته دلان روح تازه می گیرند که نقل است در راه ساماندهی این پروژه عظیم از سد مخالفان بسیاری عبور نمودند.

وی اظهار کرد: از دیگر یادگارهای با ارزش استاد، ایجاد کمربند سبز بیستون می باشد که بر حق جلوه ای صد چندان به عشق پایدار فرهاد افزوده و نیز چشم های بازدید کنندگان آثار تاریخی طاق بستان با رنگ کمر بند سبز که به کوشش مهندس قهرمان آذین یافته، نوازش می یابد.

کارشناس معاونت پژوهشی دانشگاه رازی عنوان داشت: همچنین دانشگاه رازی مساعدت های خاشعانه این عزیز والامقام را در راه اندازی این دانشگاه فراموش نخواهد کرد.

کرمی تاکید کرد: افسوس که مرز و بوم کرمانشاه و مردم غیورش خیلی زود از نعمت حضور این بزرگ مرد، محروم شدند و ای کاش تاریخ باز هم پاکدلانی نظیر استاد گرانقدرمان، مهندس شهرستانی را بر منصب کلانشهر کرمانشاه قرار می داد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: استاد عزیز، دانشگاه رازی به نمایندگی از مردم کرمانشاه از شما تقاضامند است بر مردمانش منت نهاده و دگر بار چشمان شهر کرمانشاه را به دیدار خویش روشن فرمایید.

کریمی گفت: بسیار خرسندم که خداوند متعال این توفیق را نصیب اینجانب نمود تا به نمایندگی از مردم فهیم کرمانشاه، موجبات تقدیر از یک انسان بزرگ منش را در زمان حیاتش فراهم نمایم. مردم کرمانشاه و کریمی نامهای نسل بعد، با این اقدام، می خواهند به تمام مسئولین بگویند که قدر خدمات ارزشمند را، حتی پس از گذشت 40 سال می دانند.

در ادامه این مراسم، مهندس شهرستانی، استاندار سابق کرمانشاه در سخنرانی خود را یک کرمانشاهی دانست و گفت: در مدت 4 سالی که کرمانشاه بودم مردم به من بسیار لطف داشتند و  در تمام دوران خدمتم اگر کاری انجام شده به لطف مردم  و جوانان بوده است.

IMG_20150815_221714

در ادامه وی تامین رفاه کارمندان و راضی نگه داشتن آنان در دستگاههای اجرایی را از راهکارهایی مدیریتی دانست و اظهار کرد: سازمانی موفق خواهد شد که اعضاء آن نسبت به اهداف و برنامه های سازمان دغدغه داشته باشند و زمانی که سازمان درست برنامه ریزی و ساماندهی شود مردم همکاری لازم را خواهند داشت.

در این مراسم همچنین استاد مستشاری، معاون دانشگاه فردوسی مشهد، با لهجه شیرین کرمانشاهی صحبت فرمودند و ضمن قدردانی از این حرکت خودجوش مردمی، بیان داشتند تاثرات خوشحالی من از بودن در بین همشهریانم آنقدر زیاد است که نمیدانم چه می گویم.

وی همچنین تاکید داشت: بر تشکیل بنیاد دانشگاه رازی و خواست که همگی در راه اندازی این دانشگاه قدمی برداریم

در پایان مراسم هدایایی از طرف مردم کرمانشاه و نیز دانشگاه فردوسی به جناب مهندس شهرستانی تقدیم شد اما متاسفانه علی رغم اصرار کارمندان دانشگاه رازی به نمایندگی از آن دانشگاه جهت تشریف فرمایی و تقدیر شایسته از جناب مهندس شهرستانی در دیار کهنسال کرمانشاه، ایشان به دلیل کهولت سن قادر به اجابت این دعوت نبودند اما ضمن ابراز خوشحالی اعلام کردند سلام گرم مرا به همه مردم کرمانشاه برسانید.

گفتنی است که مهندس شهرستانی طرح ایجاد کمربند سبز اطراف کرمانشاه را از بیستون آغاز و سپس در طاق بستان پیاده سازی نمودند، اما متاسفانه استانداران بعدی ادامه کار را در سراب نیلوفر به اتمام نرساندند که اجرای کامل این طرح ، منطقه را در مسائل آب و هوایی و گرد و غبار حفظ می نمود.

کد خبر : ۲۹۷۶۲۱