خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی تبریزی در گفت‌وگو با ایلنا

احتمال تلاش اصولگرایان برای رد صلاحیت اصلاح‌طلبان دور از ذهن نیست

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با اشاره به انتخابات آینده مجلس از احتمال تلاش اصولگرایان برای رد صلاحیت اصلاح‌طلبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی، با اشاره به اظهار نظر برخی از افراد اصولگرا برای فشار به شورای نگهبان در انتخابات آینده مجلس مبنی بر این که  «اصلاح‌طلبان خط قرمز شورای نگهبان هستند»، به خبرگزاری ایلنا، گفت: معتقدم این آقایانی که این مطالب را مطرح می‌کنند، همه‌ اصولگرایان نیستند.

وی افزود: افرادی که چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند، کسانی هستند که در میدان آزاد انتخابات که همه چهره‌ها از تمام گروه‌های مورد قبول نظام جمهوری اسلامی در آن باشند، از همین الان مأیوس و ناامید هستند.

دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، اضافه کرد: این افراد، برگزیده شدن خودشان را تنها در میدانی می‌بینند که فقط خودشان در آن میدان بازی کنند و بازیگر دیگری در آن نباشد؛ از این جهت اینها این فعالیت‌ها و این اظهار نظرها را می‌کنند.

آیت الله موسوی تبریزی با ادعای اینکه احتمال رایزنی اصولگرایان در پشت پرده برای رد صلاحیت اصلاح‌طلبان دور از ذهن نیست، تصریح کرد: افرادی که این اظهارنظرها را می‌کنند، پشت پرده هم، ممکن است با برخی بتوانند لابی کنند، بروند و صحبت کنند و سعی کنند آنها را تحریک کنند؛ حالا برخی از اعضای شورای نگهبان هم ممکن است هم عقیده اینها باشند یا نباشند، ما به اینها کار نداریم؛ اما آن چه مسلم است اینکه اینها، تنها هراس‌شان این است که با وجود یک میدان رقابت سالم بین گروه‌های مختلف، برنده آن میدان نباشند که نیستند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد از این جهت تلاش می‌کنند که از راه غیر قانونی و غیر صحیح، خود را در انتخابات آینده و در جامعه تحمیل کنند و گرنه مجتهدان عادل ، هیچ وقت نمی‌گویند اصلاح‌طلبان خط قرمز ما هستند و عادل بودن خود را فدای مسائل سیاسی و جناحی کنند؛ مگر به 14 میلیون نفری که لااقل خود شورای نگهبان اعلام کرده که به نخست وزیر دوران جنگ رأی داده‌اند؛ مگر می‌توانند بگویند اینها هیچ کدام حق کاندیدا شدن ندارند؟

دبیر سابق خانه احزاب کشور، تأکید کرد: این حرف‍‌ها، حرف‌های کسانی است که یا در جامعه موقعیتی نمی‌بینند و این طور اظهار نظر می‌کنند، یا این که فکر شان آن چنان کوتاه است که نمی‌فهمند انتخابات یعنی چه.

کد خبر : ۲۹۲۹۰۲