خبرگزاری کار ایران

راکعی در گفت‌وگو با ایلنا؛

ائتلاف با نیروهای معتدل٬ راهکار اصلی اصلاحات برای انتخابات است

دبیرکل جمعیت زنان نواندیش اسلامی گفت: راهکار اصلی ما این است که بتوانیم در مسیر انتخابات سال ۹۴ ائتلافی را بین همه نیروهای معتدل در کشور ایجاد کنیم.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره خبرهایی مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان قصد دارند در برنامه‌های خود با اصولگرایان میانه‌رو ائتلاف برقرار کنند٬ گفت: این یکی از ایده‌های اصلی اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی اصلاحات است، در مسیر اقدامات خود برای دستیابی به یک فضای سیاسی درست در کشور است٬ آن را  به جدیت دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: ما مشابه همین اقدام را می‌توانیم در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم ببینیم که اصلاح‌طلبان توانستند به درستی در آن مقطع ائتلافی را شکل دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: به دلیل دوری از افراط و تفریط‌هایی که در گذشته وجود داشته و کشور از آن زیان‌های بسیاری دیده٬ این را  موضوع را در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم. چون قبول داریم در هر کدام از جناح‌ها٬ افراد معتدلی وجود دارند که فارغ از مسائل جناحی به مصلحت و منافع ملی می‌اندیشند.

دبیرکل جمعیت زنان نواندیش اسلامی گفت: ما در هشت سال گذشته شاهد بودیم که اینگونه افراطی‌گری‌ها چه ضربه‌هایی به مسائل ملی وارد کرد؛ ولی در آن  مقطع نیز کسانی در جریان اصولگرایی بودند که در چارچوب مصلحت و منطق و اعتدال حرکت می‌کردند و منظور ما از ائتلاف با اصولگرایان میانه نیز این بخش از اصولگرایی است.

راکعی بیان کرد: راهکار اصلی ما این است که بتوانیم در مسیر انتخابات سال 94 ائتلافی را بین همه نیروهای معتدل در کشور ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شخصی مانند آقای ناطق‌نوری دارای پیشینه اصولگرایی است٬ چگونه ممکن است با اصلاح‌طلبان در یک طیف قرار گیرد، گفت: به نظر من بعضی موضوعات به مقتضیات زمان وابسته است که باعث می‌شود خیلی از روندها تغییر کند. امروز این مقتضیات زمان ثابت کرده اصلاح‌طلبان می‌توانند با افرادی مانند آقای ناطق نوری دیدار داشته و نقطه‌نظرات مشترکی درباره مسائل کشوری و انتخابات مطرح کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: منظور از ائتلاف نیز این نیست که ما از دیدگاه‌های اصلاح‌طلبی خودمان فراموش کنیم یا آنها را تغییر دهیم٬ یا افرادی مانندآقای ناطق‌نوری بخواهند تغییر اساسی در دیدگاه‌های چندساله خودشان به وجود بیاورند.

راکعی درباره شخصیت ناطق‌نوری گفت: ایشان در چندین سال گذشته ثابت کرده‌اند٬ از جمله افرادی هستند که همیشه اعتدال را رعایت می‌کنند و هیچ‌گاه دچار افراط و تفریط نشده‌اند و در یک چارچوب منطقی اندیشیده و عمل کردند. بنابراین می‌توانند و امکان دارد با اصلاح‌طلبان در مسیر انتخابات و دیگر تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور در یک طیف قرار گیرند.

راکعی بیان کرد: ما همیشه در راستای اهداف خودمان بیان کرده‌‌ایم کسانی که نظام را قبول دارند در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کنند٬ می‌توانند افرادی باشند که با جریان اصلاح‌طلبی دارای منافع مشترکی باشند.

وی در پایان گفت: آقای ناطق‌نوری اصولگرای اصلاح‌طلب و بسیاری از بزرگان اصلاح‌طلبی نیز اصلاح‌طلب اصولگرا هستند٬ بنابراین این دیدگاه و منافع مشترک باعث می‌شود آنها در یک طیف قرار گیرند.

 

کد خبر : ۲۶۰۱۷۷