خبرگزاری کار ایران

بهشهر و نکا، دارای کمترین راه روستایی در مازندران هستند

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت : شهرستان‌های بهشهر و نکا ، دارای کمترین مقدار راه روستایی در میان شهرهای مازندران هستند .

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، احمد علی مقیمی، امروز در جلسه بررسی پروژه‌های راه‌های بهشهر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای جبران این عقب ماندگی، تلاش‌های فراوانی انجام شد و در حال حاضر برخی از طرح‌های راه روستایی این دو شهرستان به سرعت در حال انجام و تکمیل است.

وی بیان کرد : یکی از راه‌هایی که اصرار فراوانی برای تکمیل آن در شهرستان بهشهر وجود دارد، راه دسترسی به روستای کنت است که وجود برخی موانع، موجب کندی در اجرای این طرح شد .

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس افزود: یکی از مشکلات اصلی در راه تکمیل این طرح، ممانعت منابع طبیعی به تعریض این جاده در برخی نقاط است.

مقیمی ادامه داد: اگر بخواهیم این جاده را به مسیری امن برای مردم تبدیل کنیم باید در برخی از نقاط، پیچ‌های حادثه‌ساز را تعریض کنیم که به دلیل مخالفت سازمان منابع طبیعی تاکنون موفق به انجام آن نشدیم.

وی همچنین به روند تکمیل سد گلورد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که پس از بهره‌رداری دامن‌گیر مردم ساکن روستاهای بالا دست این سد می‌شود، به زیر آب رفتن جاده دسترسی است .

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس بیان کرد: بخشی از مسیر دسترسی این روستاها به طور کامل زیر آّب خواهد رفت اما هنوز چاره‌ای برای احداث مسیر جایگزین اندیشیده نشده است.

مقیمی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، سد گلورد امسال آبگیری خواهد شد و باید هر چه زودتر روستای رودبار تخلیه و تخریب شود.

وی افزود : روستای جدید رودبار با فراهم شدن کامل امکانات اولیه ، آماده استفاده و بهره‌برداری است و باید با پرداخت کامل هزینه‌های تملک به مردم این روستا، تخلیه این روستا را آغاز کرد.

نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مردن پس از تخلیه روستا، به زیر آب رفتن مزار تنها شهید رودبار بود که این مشکل به زودی و با انتقال این شهید به قبرستان جدید روستا برطرف خواهد شد.

کد خبر : ۲۸۳۰۸۵