خبرگزاری کار ایران

امام جمعه خرم‌آباد

قیام 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران است

امام جمعه خرم‌آباد گفت:قیام 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است، به همین منظور اگر بگوییم ریشه انقلاب اسلامی از 15 خرداد بود یک سخن واقعی و حقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنااز خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آباد ضمن تسلیت سالروز رحلت امام و قیام 15 خرداد اظهار کرد: قیام 15 خرداد نقطه عطفی در ایران اسلامی است؛ به همین منظور اگر بگوییم ریشه انقلاب اسلامی از 15 خرداد بود یک سخن واقعی و حقی است.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: قیام 15 خرداد دستاوردهای بزرگی داشته که از جمله این دستاوردها برملا شدن ماهیت ضد دینی رژیم شاه، عوامل فریبی رژیم شاه و تثبیت رهبری امام برای نهضتی بزرگ است.

میرعمادی یادآور شد: 15 خرداد یک جنبش اثرگذار و سرآغاز تحول بزرگ در ایران اسلامی است، این در حالی رخ داد که رژیم شاهنشاهی وقتی حکومتش یک مقدار پایه‌هایش محکم شد هر از چندگاهی لوایحی ضد دینی به مجلس آن زمان برده و آنها را تشویق می‌کرد که در این لوایح اقدامات ضددینی مانند کشف حجاب، ظلم و ستم به مردم و ترویج فرهنگ غربی بوده است که امام راحل در مقابل این حرکات در سال 42 ایستادگی کرد و باعث بعد از 15 سال در سال 57، انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند و به پیروزی برسد.

امروز مقام معظم رهبری حاکمیت بر دل‌ها دارد و از حقوق مردم دفاع و امید را در دل مردم ایجاد می‌کند.

وی عنوان داشت: امروز رهبر انقلاب از فناوری هسته‌ای دفاع می‌کند که باید گفت پیشرفت فناوری هسته‌ای تحت رهبری مقام معظم رهبری محقق شده است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امروز مردم فناوری هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند، خاطر نشان کرد: امروز ملت ایران از فناوری هسته‌ای دفاع می‌کند، همچنین اگر امروزه مذاکرات هسته‌ای مطرح است برای این بوده که آمریکا بیش از هر کشوری نیازمند این مذاکرات است و چاره‌ای جز مذاکره ندارد.

میرعمادی تصریح کرد: قانونی که در کنگره آمریکا تصویب شد، باعث شده تا این کنگره بخواهد بر توافقات هسته‌ای نظارت کند که این حیثیت 5 کشور اروپایی دیگر را در این مذاکرات بر باد برده و نشان داده که آمریکا نه تنها به ایران زور نمی‌گوید بلکه به کشورهای خود نیز زور می‌گوید.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: انتظاری که مردم ما از مذاکره‌کنندگان دارند، دفاع از حق ملت ایران و ایستادگی در برابر زورگویان است.

میرعمادی در ادامه به آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب در بیست و شش سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروز 26 سال از رهبری حکیمانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری می‌گذرد که در این مدت مردم قدر این نعمت بزرگ الهی را می‌دانند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: در دنیا رهبری شجاع‌تر، باتدبیرتر، سیاست‌مدارتر و  هوشمند‌تر از رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: مقام معظم رهبری توانست با تدابیر حکیمانه خود 26 سال بحرانی که از سوی دشمنان خارجی و داخلی به وجود آمده را ساماندهی و برطرف کند و امروز نه تنها ملت ایران بلکه دنیا نقش رهبری ایران اسلامی را در حفظ وحدت و امید در دل مردم واقف هستند.

وی افزود:‌امروز دنیا قدرت ولی فقیه را متوجه شده و به عظمت رهبری ایران پی برده‌اند زیرا رهبر معظم انقلاب همواره از آرمان‌های والای شهدا و امام شهدا دفاع کرده و در دل مردم جا دارد.

میرعمادی افزود: امروز بالاترین محبوبیت را مقام معظم رهبری در بین مردم دارد و همه مردم حاضر هستند جان خود را فدای رهبری کنند.

وی در ادامه به بحث محیط زیست اشاره کرد و عنوان داشت: هرگونه دخل و تصرف در طبیعت و آلوده کردن محیط زیست ضرر سنگینی به موجودات زنده است از این رو گرد و غبار، تخریب منابع طبیعی، کم‌آبی همه اینها اثر درست نکردن از طبیعت است که مردم و مسئولان باید در حفظ محیط زیست تلاش کنند زیرا مسئله حفظ محیط زیست مسئله حفظ جان انسان و موجودات زنده است.

امام جمعه خرم‌آباد به برخی از ویژگی‌ها و شاخص‌های مکتب امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت:‌در میان علما و اندیشمندان شخصیتی مانند امام راحل بی‌نظیر بوده است زیرا امام صاحب اصول، مکتب و مرامی خاص بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: نخستین ویژگی امام راحل تأکید بر عینیت دین و سیاست بوده است؛ از این رو امام(ره) همواره اعلام کرده که دیانت عین سیاست و سیاست عین دیانت است.

میرعمادی یادآور شد: امام راحل بعد از سال 42، بعد از 15 سال نهضتی را ایجاد کرد که جمهوریت و اسلامیت را در حکومت خود جمع کرده و امروز به عنوان یک نظام الگو بر دنیا می‌درخشد.

میرعمادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین عنایات خدای متعال و دستاورد مبارزات امام راحل بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه اصل ولایت فقیه از دیگر ویژگی‌های مکتب امام راحل بوده است، افزود: علی‌رغم اینکه موضوع ولایت فقیه در گذشته مطرح بود اما امام(ره) اصل ولایت فقیه را زنده کرد چراکه مکتب امام بر اساس ولایت فقیه بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: حفظ وحدت، تکیه بر مردم مسئله استکبارستیزی، اعتقاد به اراده و نیروی مردمی و حمایت از محرومان از دیگر ویژگی‌های مکتب امام راحل بوده است.

وی در ادامه از همه مسئولان خواست با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان مساجد استان را غبارروبی و عطرافشانی کنند.

 

کد خبر : ۲۸۱۶۷۷