خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

وزیر کشور: امضای حکم شهردار در قم غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۴۵۶

وزیر کشور، صدور حکم شهرداران خارج از روال همیشگی آن را غیرقانونی ذکر کرد و از رسیدگی به تخلف متخلفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در حاشیه نشست مشترک استانداران سراسر کشور که در وزارت کشور در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران به سوال‌های آنها پاسخ داد.

امضای حکم شهردار در قم غیر قانونی است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره امضای حکم شهردار قم از سوی وزارت کشور و تصمیم شورای شهر قم برای معارفه وی به عنوان شهردار گفت: شهردار کلان شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید از سوی وزیر کشور امضا شود.

وزیر کشور با بیان اینکه صدور حکم شهرداران خارج از روال قانونی غیرقانونی است، تاکید کرد: وزارت کشور اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کرده٬ از این رو امضای حکم شهردار در قم قانونی نیست و متخلفان برای رسیدگی به تخلفشان معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: از این رو لازم است صلاحیت اجرایی، توانمندی و تجربه افراد بررسی شود و صلاحیت‌ها و سوابق شهرداران استعلام شود. درباره شهردار قم بررسی صلاحیت‌های فردی وی به وزارت کشور ارسال نشده و استعلام صلاحیت او نیامده است.

برنامه‌ای برای جابجایی در وزارت کشور نداریم

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی درباره تغییر استانداران تصریح کرد: بحث جابجایی مدیران در همه دولت‌ها بوده است. اگر دولت احساس کند که افراد متناسب با شاخص‌ها و ارزیابی‌ها عمل می‌کنند فردی جابجا نمی‌شود. این موضوع یک روال جاری است و اگر دولت صلاح ببیند افراد جابجا می‌شوند اما فعلا در وزارت کشور برنامه‌ای برای جابجایی نداریم و این موضوع به این معنی نیست که مدیران عوض نمی‌شوند.

در انتخابات قانون فصل‌الخطاب است

وی درباره تبلیغات زودرس انتخاباتی گفت: موضوع انتخابات مهم‌ترین مسئله سیاست داخلی کشور است. این امر مهم مقدماتش نباید به گونه‌ای باشد که آثار زیانبار اجتماعی و سیاسی به همراه داشته باشد. در امر انتخابات قانون فصل‌الخطاب است و همه باید پایبند مسائل اخلاقی باشیم و نباید اجازه بدهیم در موضوع انتخابات ارزش‌های اخلاقی دچار آسیب شوند از این رو از همه احزاب و رسانه‌ها تقاضا می‌کنیم که به قانون اخلاق توجه کنند.

مشروح سخنان وزیر کشور را در سرویس سیاسی خبرگزاری ایلنا مشاهده کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز