خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد بحران:

به تعداد همه خانوارها چادر وجود دارد اما نحوه توزیع نامناسب بود/ احتمال دفن بدون مجوز برخی قربانیان

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۹۷۷

سخنگوی ستاد بحران گفت: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۵۵ تخته چادر در منطقه وجود دارد. تعداد واحدهای تخریبی ۱۵ هزار واحد است و تعداد واحدهای تعمیری نیز ۱۵ هزار واحد است حال اگر ما در نظر بگیریم که ۳۰ هزار واحد تخریبی داشتیم و هر واحد را یک خانوار نیز در نظر بگیریم به تعداد همه خانوارها در منطقه چادر وجود دارد اما نحوه توزیع متاسفانه نامناسب بوده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام سعیدی با اشاره به آمار جان‌باختگان و مصدومان حادثه زلزله ۷.۳ ریشتری در استان کرمانشاه گفت: در این حادثه ۴۳۲ نفر جان خود را از دست دادند همچنین ۷ هزار و ۸۱۷ نفر هم مصدوم شده‌اند البته این تعداد مصدومان بستری نیستند و تنها هزار نفر از مصدومان در حال حاضر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۵۵۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: تعدادی از مصدومان بدحال بودند که با ۳ پرواز هوایی به تهران منتقل شدند.

سخنگوی ستاد بحران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تعداد آمار مصدومان یا کشته‌شدگان این حادثه افزایش یابد، تصریح کرد: بعید است تعداد مصدومان تغییر کند اما باتوجه به اینکه نیروهای جست‌وجو در حال لکه‌گیری یعنی چک کردن نهایی هستند تا مطمئن شوند کسی زیر آوار نمانده، بعید است که بر تعداد مصدومان افزوده شود. اما درباره آمار جان‌باختگان با توجه به اینکه تعدادی جواز دفن هنوز صادر نشده لذا این احتمال تغییر وجود دارد و ممکن است آمار افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسی بدون جواز دفن شده است، گفت: پزشکی قانونی در حال حاضر در منطقه مستقر است و در حال بررسی است تا دقیقا آمار افرادی که جواز دفن ندارند مشخص شود احتمال اینکه افرادی بدون جواز دفن شده باشند، نیز وجوددارد.

سعیدی با بیان اینکه آواربرداری تعریف مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: اولین مرحله آواربرداری باز کردن راه‌های مسدود شده است تا نیروهای امدادی به محل حادثه برسند. مرحله دوم آواربرداری سبک برای نجات زیرآوارماندگان است و مرحله سوم، کار جستجو پایان یافته و باید آواربردرای برای ساخت و ساز آغاز شود. هم اکنون اواخر کار جستجو هستیم و تیم‌ها همچنان کار می‌کنند. نیروهای سپاه، بسیج، هلال احمر و ارتش نیز درحال لکه‌گیری هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم از نحوه توزیع اقلام مصرفی ناراضی بودند. ما از نظر امکانات کمبودی نداری و در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۵۵ تخته چادر در منطقه وجود دارد. تعداد واحدهای تخریبی ۱۵ هزار واحد است و تعداد واحدهای تعمیری نیز ۱۵ هزار واحد است حال اگر ما در نظر بگیریم که ۳۰ هزار واحد تخریبی داشتیم و هر واحد را یک خانوار نیز در نظر بگیریم به تعداد همه خانوارها در منطقه چادر وجود دارد اما نحوه توزیع متاسفانه نامناسب بوده‌است.

سخنگوی ستاد بحران خاطرنشان کرد: سپاه، ارتش و بسیج در دو روز گذشته در زمینه امداد و نجات و جستجو تمرکز داشتند و در حال حاضر که کار جستجو سبک‌تر شده و تقریبا اواخر کار است مقرر شد تا سپاه و ارتش نیز با جمعیت هلال احمر برای توزیع چادرها کمک‌ کنند و به کسانی که هنوز اسکان نیافته‌اند امدادرسانی کنند.

سعیدی با بیان اینکه تاکید ما بر این است که همه افراد آسیب‌دیده اسکان داشته باشند، گفت: مشکلی برای توزیع اقلام وجود ندارد اما اگر باز هم افرادی هستند که به آنها اقلام نرسیده است این آمادگی وجود دارد تا اقلام در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز