خبرگزاری کار ایران

سالاری خواستار توقف قراردادهای مبهم و غیرشفاف شهرداری شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۹۳

عضو شورای شهر تهران از قراردادهای مبهم و غیرشفاف شهرداری تهران در آخرین روزهای مدیریت خود انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر با اشاره به باغ کتاب تهران گفت: احداث باغ کتاب تهران کار خوبی بوده است اما نگرانی های جدی را برای  انتشاراتی ها و  کتاب فروشی های بخش خصوصی ایجاد کرده و شائبه هایی ایجاد شده درباره اینکه  این ظرفیت عظیم قرار است به تقویت بخش عمومی و دولتی بپردازد که این امر موجب تعطیلی کتابفروشی ها و انتشاراتی ها می شود و این موضوع خلاف منویات مقام معظم رهبری و استراتژی های فرهنگی کشور است ، بنابراین لازم است شهرداری تهران پاسخگوی دغدغه های ایجاد شده در بخش خصوصی باشد.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود احداث باغ کتاب در طرح جامع اراضی عباس آباد بوده و نیازی به تصویب ندارد ادامه داد: طرح جامع بودن ملاک اجرایی شدن نیست، آنچه در طرح جامع پیش بینی شده  باید در برنامه 5 ساله بیاید ، در برنامه سالانه به تصویب برسد و بعداً اجرا شود. اکنون در طرح جامع شهر تهران هم بسیاری از تکالیف مانده که انجام نشده است.

سالاری در ادامه جلسه در تذکری جدی به قرارداد های مبهم و غیرشفاف شهرداری تهران در فرآیند گذار مدیریت شهری اظهار داشت: در جلسه مشترکی که اعضای شورای چهارم و منتخبین شورای پنجم و شهردار تهران و مدیران وی داشتند، آقای قالیباف صراحتاً اعلام کردند که دستورات اکید را برای منع انعقاد هرگونه قرارداد که تعهداتی را برای مدیریت آینده شهر تهران ایجاد می کند را صادر کردند و صرفاً موضوعات مربوط به نگهداشت و موضوعات جاری شهر انجام می شود اما اکنون مجموعه گزارشات متنوعی که از سوی مدیران شهرداری به ما می رسد همه را نگران کرده است و لذا بنده درخواست توقف سریع این روند و شفاف سازی در این خصوص را دارم.

 این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: گزارشاتی ارائه داده می شود که اکنون اردوگاه شهید میرحسینی به مساحت 70 هکتار در منطقه 22 با مجموعه مستحدثات و ظرفیت بالایی که دارد در حال واگذاری به یک شرکت بخش خصوصی برای بهره برداری است و حتی کارکنان شهرداری را از آنجا اخراج کرده اند.

وی افزود: ضمنا گزارشاتی غیررسمی داده می شود که حتی قراردادهایی در سازمان املاک بدون قید زمان و مبلغ به امضاء اعضای هیات مدیره رسیده است و قرار است هر زمان و مبلغی را که صلاح دانستند قید کنند.

سالاری همچنین به تذکرات گذشته خود درخصوص واگذاری پردیس متروی دردشت (شرق تهران) اشاره کرد و گفت :  پردیس متروی دردشت ( شرق تهران) یکی از بزرگترین دارایی های شهر تهران با بیش از 15 هکتار مساحت و  بیش از نیم مترمربع بارگذاری است که طی حدود 20 روز پیش آنهم پس از تذکر اینجانب در صحن شورا، به بانک شهر واگذار نموده و بانک شهر هفته پیش مناقصه واگذاری آن به دیگران در روزنامه همشهری منتشر کرد .

وی با اشاره به قراردادهای شهرداری با قرارگاه امام رضا(ع) ادامه داد: ما هیچ اطلاعی در خصوص این قرارگاه و هیات امناء آن نداریم و اینکه چگونه است که هرجای شهر و شهرداری می رویم اسم این قرارگاه را می شنویم و می گویند در حال انعقاد قرارداد است؟  چرا کسی در مورد این موضوعات توضیح نمی دهد و شفاف سازی نمی شود؟ شهرداری تهران باید در خصوص این ابهامات پاسخگو باشد و شفاف سازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز