خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

انتقاد از پایین بودن مستمری ماهیانه مددجویان/ با ۱۸۰ هزار تومان، زندگی ممکن نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۷۳۲

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:مددجویان کمیته امداد با ۱۸۰ هزار تومان مستمری نمی‌توانند، زندگی کنند.

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره افزایش مستمری خانواده‌های مددجوی کمیته امداد از ۷۲ به ۱۸۰ هزار تومان در سال  آتی گفت: با توجه به وضعیت تورم در جامعه با ۱۸۰ هزار تومان نمی‌شود زندگی کرد، ولی باید این موضوع را نیز در نظر داشت که نمی‌توان به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، حقوق کارگری داد.

خدادادی افزود: تعیین حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان مستمری برای مددجویان قدم خیلی خوبی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه بود که مجلس آن را تصویب و دولت نیز آن را قبول کرد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد و سازمان بهزیستی حق پرداخت مستمری کمتر از میزان ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان را به مددجویان خود ندارند و این کار خلاف قانون است.

خدادادی افزود: البته کمیته امداد راهکارهای را به منظور توانمندسازی مددجویان خود اتخاذ کرده است و در کنار پرداخت مبلغ مستمری به آنها وام‌های خوداشتغالی می‌دهد تا کارگاه‌های کوچک تولیدی خود را ایجاد کنند تا از طریق آنها از لحاظ مالی تامین شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز