خبرگزاری کار ایران

سرخو:

موضوع استیضاح قالیباف مطرح نشد/ بودجه آتش‌نشانی تهران به‌طور کامل تخصیص پیدا نکرده‌است

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۲۸۰

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: استیضاح قالیباف در جلسه اضطراری صبح امروز شورای شهر مطرح نشد.

محسن سرخو در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا دربار جلسه صبح امروز شورای شهر تهران که در محل حادثه ساختمان پلاسکو برگزار شد، گفت: صبح امروز موضوع استیضاح شهرداری تهران در جلسه شورا مطرح نبوده است و همه اعضای شورا به اتفاق به موضوع کمک به آتش‌نشانی تهران برای جمع‌کردن آوار و یافتن پیکر قربانیان احتمالی تاکید کردند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران مکلف شده چهار مصوبه شورا مربوط به سوانح و آتش‌سوزی‌ها را به اجرا بگذارد.

او با اشاره به اینکه بودجه آتش‌نشانی تهران به طور کامل تخصیص پیدا نکرده و این سازمان برای تامین تجهیزات خود در مواقع بحران با مشکلات جدی روبرو است، اظهار کرد: با اندک تجهیزیاتی در اختیار سازمان آتش‌نشانی است، نمی‌توان از این نهاد انتظار داشت در حوادث مشابه پلاسکو بتواند موفق و به موقع عمل کند.

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر با تاکید بر اینکه شهردار تهران باید در این مقطع حضور مستمر در محل حادثه داشته باشد، گفت: روز گذشته خودم برای ساعاتی در محل حادثه حضور داشتم که فقط دقایقی شهردار تهران را در محل حادثه دیدم.

گزارش جلسه اضطراری شورای شهر  تهران:/2/

عده‌ای از کارگران و کسبه زیرآوار مانده‌اند/ شهرداری باید با بنیاد مستضعفان مکاتبه می‌کرد نه مستاجران

محسن سرخو درباره تلفات احتمالی انسانی ناشی از آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو گفت: دست کم 20 آتش‌نشان در ساختمان گرفتار شدند و عده‌ای از کارگران و کسبه ساختمان پلاسکو نیز که نگران اموال و اسناد خود بودند به محل کارشان مراجعه کرده بودند که پیش‌بینی ما این است که این افراد نیز به دلیل ریزش ساختمان زیر آوار مانده‌اند.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر درباره اهمال‌های صورت گرفته در مورد تخلیه یا پلمپ ساختمان پلاسکو پس از اخطارهای متعدد شهرداری گفت: سوال جدی این است که شهرداری واحدهایی که دارای اندک بدهی باشند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پلمپ می‌کند، اما این ساختمان علیرغم دریافت اخطارهای متعدد همچنان باز و محل رفت‌و‌آمد بسیاری بوده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مالکیت ساختمان پلاسکو متعلق به بنیاد مستضعفان است، شهرداری می‌بایست مکاتبات را با این نهاد انجام می‌داد چراکه مستاجران قادر به انجام تعمیرات اساسی در ساختمان نبوده‌اند.

گزارش جلسه اضطراری شورای شهر  تهران:/3/

علت وجود مخرن گازوئیلی دو هزار لیتری درطبقه یازدهم را نمی‌دانیم/آتش نشانی علت آتش سوزی را ذکر نکرده است

سرخو درباره علت حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو گفت: یک مخرن گازوئیلی حداقل دو هزار لیتری درطبقه یازدهم ساختمان پلاسکو بوده که هنوز ما نمی‌دانیم چرا این مخزن گازوئیلی در این طبقه تعبیه شده است.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع انفجارهای متعدد کپسول‌های گاز و پیک‌نیک‌های مورد استفاده در ساختمان به فراگیر شدن آتش کمک کرده است.

سرخو تاکید کرد: با همه این‌ها سازمان آتش‌نشانی هنوز دلیل مشخصی برای منشا آتش‌سوزی ذکر نکرده است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران چهار یا پنج روز دیگر زمان برای انجام کامل آواربرداری در ساختمان پلاسکو نیاز است.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر در پایان با اشاره به وضعیت کاری شاغلان ساختمان پلاسکو گفت: روز گذشته (جمعه) هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با برگزاری جلسه اضطراری مقرر کرد تا همه شاغلان ساختمان پلاسکو که بالغ بر سه هزار نفر است از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز