خبرگزاری کار ایران

سرپرست اورژانس کشور:

انتقال اجساد 3 زائر ایرانی به کشور/ اسامی زائران مجروح اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۲۸۶

اجساد 3 زایر ایرانی امروز (شنبه) از مرز مهران به کشور انتقال یافت. اسامی شش زائر ایرانی مجروح تصادف در عراق نیز اعلام شد.

 به گزارش ایلنا به نقل از اورژانس کشور، «پیرحسین کولیوند»سرپرست اورژانس کشور اظهار داشت: صبح امروز اجساد سه زائر ایرانی از طریق مرز مهران به کشور انتقال یافت و اجساد آنان به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین اذعان داشت: همچنین نیروهای فوریت های پزشکی شش مصدوم تصادف رانندگی را به کشور انتقال دادند که هم اکنون در بیمارستان های ایلام و مهران بستری هستند. اسامی آنان به شرح ذیل است:

1.مرضیه اسدی 43 ساله MT (تروما)

2.امیر مهدی عباسی 20 روزه سپسیس(بیماری عفونی)

3.ملوس چاوشانی 68 ساله MT (تروما)

4.فردوس میرزاپور 70 ساله شکستگی ساعد

5.علی زارعی 45 سوختگی ، سلولیت

6.علی اکبر صدقی راد 61 ساله شکستگی دوبل ساق پا

کولیوند افزود: با توجه به اینکه مرز مهران بسته شده است ازدحام جمعیت نیز در پایانه مرزی مهران کاهش پیدا کرده است اما همچنان نیروهای فوریت های پزشکی مشغول انجام وظایف خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت و فعالیت فوریت های پزشکی تا پایان مراسم اربعین ادامه دارد و تلاش ما خدمت دهی مطلوب به زوار اربعین است،با توجه به آغاز موج ورود زایران به کشور بخش دوم فعالیت های ما نیز آغاز می شود.

کولیوند تصریح کرد: از زائران و رانندگان می خواهیم که در مسیرهای عبوری عجله نداشته باشند و نکات ایمنی رانندگی را رعایت کنند تا بدون مشکل و حادثه به مقصد خود برسند.

بنابر اعلام اورژانس کشور، سه زائر فوت شده روز جمعه بر اثر تروما یا بیماری از جمله بیماری قلبی جان خود را از دست دادند.

اورژانس کشور هنوز تعداد کل مصدومان این مراسم را اعلام نکرده است و سازمان پزشکی قانونی نیز تاکنون هیچ گزارشی از تعداد کل فوتی ها نداشته است.

از ابتدای سفر زائران ایرانی به عراق برای حضور در مراسم اربعین، تاکنون حدود دو میلیون ایرانی از طریق سه مرز مهران، شلمچه و چذابه به عراق رفته اند، از این تعداد 324 هزار نفر تاکنون به پایگاه ها و مراکز درمانی مستقر در این سه مرز مراجعه کرده اند، 321 هزار نفر درمان سرپایی شده و مرخص شده اند و دو هزار و 800 نفر نیز برای دریافت خدمات بستری به مراکز درمانی منتقل شده اند.

بر اساس گزارش ستاد بهداشت و درمان اربعین، اورژانس کشور برای خدمات رسانی به زائران اربعین، 400 دستگاه آمبولانس، 26 اتوبوس آمبولانس، 25 دستگاه موتورلانس، 6 فروند بالگرد اورژانس را با بکارگیری بیش از هفت هزار پزشک، پرستار، تکنسین اورژانس، کارشناسان بهداشت و پیراپزشکان در مرزها مستقر کرده است.

برپایی 8 بیمارستان صحرایی و آماده باش 20 بیمارستان پشتیبان در استانهای مرزی نیز برای خدمات رسانی به زائران انجام شده است و ارائه خدمات درمانی و پزشکی مناسب رایگان اقداماتی است که در چند روز اخیر توسط کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی انجام شده است.

30 تیم مامایی مستقر نیز به طور متوسط روزانه هزار و 800 زن را ویزیت می‌کنند. همچنین تیم های بهداشتی کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی نیز تاکنون بیش از چهار هزار مورد بازدید از اماکن تهیه، طبخ و توزیع غذا و نذورات داشته اند و بیش از 347 هزار مورد کلرزنی آب را تاکنون انجام داده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز