خبرگزاری کار ایران

نخستین عمل ترمیم سوختگی با کمک سلول های بنیادی در ایلام انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۰۴

برای نخستین بار در کشور عمل ترمیم سوختگی با کمک سلول های بنیادی توسط یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک در بیمارستان آیت الله طالقانی شهر ایلام انجام شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تیم پزشکی جراحی پلاستیک به سرپرستی سجاد حاتمی فوق تخصص جراحی پلاستیک، نخستین عمل جراحی ترمیم محل سوختگی با تکنیک چهارگانه استفاده از سلول های بنیادی را با موفقیت انجام داد.

سجاد حاتمی در این خصوص گفت: این عمل جراحی در بیمارستان طالقانی شهر ایلام انجام شد که در آن از جدیدترین تکنیک های ترمیم سوختگی روز دنیا بهره بردیم و با استفاده از سلول های بنیادی محل سوختگی حاد گردن یک جوان 26 ساله در چهار مرحله ترمیم شد.

وی ادامه داد: این تکنیک چهارگانه در ایران برای نخستین بار مورد استفاده قرار می گیرد و شامل آماده سازی محل سوختگی، پیوند سلول های بنیادی در محل، تزریق عوامل رشد سلول و پوشاندن با پرده های جنینیا است.

حاتمی با بیان اینکه بهبود سریع تر، عوارض و هزینه کمتر و بومی سازی دانش آن از مزایای این عمل جراحی جدید است، گفت: با انجام این عمل از اعزام این بیماران به خارج از استان جلوگیری می شود و علاوه بر آن زمینه پذیرش بیمار از کشور عراق نیز فراهم خواهد شد ضمن اینکه به توسعه صنعت توریسم درمانی استان نیز کمک می کند.

وی تاکید کرد: این عمل جراحی یکی از کم عارضه ترین و کم هزینه ترین تکنیک ها در زمینه اعمال مربوط به سوختگی است که تمام وسایل و تجهیزات مورد نیاز این نوع عمل جراحی در کشور به صورت بومی تولید می شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز