خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

صدور مجوز بکارگیری نیروهای مرد حق‌التدریسی/ درخواست از ۶ هزار بازنشسته برای ادامه خدمت

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از اعلام بازنشستگی ۴۷ هزارنفر در سال تحصیلی ۹۵ _۹۶ خبر داد و گفت: از این تعداد از حدود ۱۲ درصد درخواست کردیم بر حسب نیاز در آموزش و پرورش بمانند.

اسفندیار چهاربند؛ رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره تازه‌ترین آمارهای سال تحصیلی جدید، ضمن اشاره به برپایی ۵۴۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور، گفت: بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ در سه دوره تحصیلی در این کلاس‌ها مشغول به تحصیل شده‌اند و تا این لحظه حدود ۲۹۰ هزار نفر در پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند.

نبود معلم در برخی مناطق محروم ناشی از بیماری یا حوادث غیرمترقبه

وی درباره وضعیت نیروی انسانی برای تدریس در مناطق محروم با توجه به اینکه گفته شده برخی مناطق همچنان بدون معلم هستند، توضیح داد و گفت: در خصوص تامین آموزگار و دبیر خانم مشکل قابل توجهی وجود ندارد و تقریباً همه کلاس‌ها تامین معلم و دبیر شده است. با این وجود موارد استثنایی هم در مناطق محروم اگر وجود داشته باشد؛ بازمی‌گردد به شرایط خاص یک بدنهء بزرگ نیروی انسانی، که معمولا ممکن است؛ ناشی از بیماری یا حوادث غیرمترقبه باشد.

آموزش و پرورش به حق‌التدریسی نیروهای مرد مجوز داد

چهاربند با اعلام اینکه در بخش آقایان مجوز بکارگیری حق‌التدریس برای تامین کمبود‌ها داده شده‌است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این روش خرید خدمات آموزشی نیز کماکان معادل مجوزهایی که سال گذشته صادر شده بود، اعتبار دارد و مسئولان می‌توانند از این طریق کمبود نیروی انسانی خود را جبران کنند.

اعلام بازنشستگی ۴۷ هزار فرهنگی در سال ۹۵ _۹۶

درخواست از ۶ هزار بازنشسته برای ادامه خدمت

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اعلام آمار تقریبی ۴۷ هزار نیروی بازنشسته، گفت: از این تعداد، احکام بازنشستگی حدود ۸۷ – ۸۸ درصد در شرف صدور است و نزدیک به حدود ۱۱ – ۱۲ درصد باقی مانده، این ۴۷ هزار نفر هم بنابر اعلام آمادگی خودشان و همچنین نیاز سازمانی، در سال تحصیلی جاری به خدمت ادامه می‌دهند.

پیگیری تامین اعتبار پاداش بازنشستگان از سازمان مدیریت

چهاربند در پاسخ به این سوال که آیا اعتبار لازم برای پاداش پایان خدمت آن دسته که احکام بازنشستگی‌شان در شرف صادر شدن است تخصیص یافته یا خیر؟ گفت: معمولاً پاداش بازنشستگی نیروهایی که حکم بازنشستگی‌شان در یک سال مثلاً سال ۹۵ صادر می‌شود در اعتبارات سال بعد یعنی ۹۶ دیده می‌شود که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این موضوع در قانون بودجه انشاله پیش بینی خواهد شد. همانطور که در قانون بودجه سال ۹۵ اعتبارات پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۴ پیش‌بینی شده و خوشبختانه هم‌اکنون مراحل تامین و تخصیص اعتبارش در معاونت پشتیبانی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال پیگیری است.

وی همچنین درباره آخرین آخرین آمار نقل و انتقالات صورت گرفته برای سال تحصیلی جدید اطهار داشت: آمار دقیق نقل و انتقالات را اداره کل امور اداری در اختیار دارد. درباره شهر تهران تا آنجا که اطلاع دارم؛ حدود ۱۴۰۰ نفر متقاضی انتقال به تهران بودند، اما اینکه با درخواست چه تعدادی موافقت شده است باید آمارش را اداره کل امور اداری اعلام کند.

کد خبر : ۴۱۷۶۳۹