خبرگزاری کار ایران

کارگاه استارت آپ در مرکز علمی-کاربردی خانه کارگر برگزار شد

کارگاه استارت آپ با حضور دکتر حسینی،معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان تهران و روسای مراکز علمی-کاربردی خانه کارگر در واحد تهران این مرکز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کارگاه استارت آپ با هدف آشنایی با مفهوم استارت آپ،نحوه ارائه ایده ها و چگونگی رسیدن به اهداف تعیین شده در ایده تا رسیدن به سودآوری برگزار شد.

 کارشناس مسئول استارت آپ های دانشگاه جامع علمی-کاربردی در این کارگاه توضیحاتی درباره این شرکت های نوپا داد و گفت:استارت آپ ویکند هم رویدادی تجربی-آموزشی است که در 3روز متوالی برگزار می شود که در آن شرکت کنندگان ایده های خود را مطرح و آن را به اجرا در می آورند و در نهایت از بین آنها بهترین ایده انتخاب می شود.

مهندس علی کاووسی با بیان اینکه 60درصد از عواملی که در ایجاد کسب و کار تجاری تاثیر دارد داشتن تجربه قبلی در آن حرفه است افزود:دانشگاه جامع علمی –کاربردی ظرفیت بزرگی در ایجاد کسب و کار و کارآفینی دارد و در واقع حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت را پر می کند.

فروغ علیپور، رئیس مرکز علمی-کاربردی خانه کارگر نیز در حاشیه این کارگاه گفت:استارت آپ ها در تلاش هستند که با استفاده از ایده جدید و خلاقیتی که در ارائه محصول یا خدمت از خود نشان می دهند،درآمدزایی کسب کنند.

وی توضیح داد:یکی از مزایای این نوع کسب و کارها،رشد سریع آنهاست که سبب توسعه اقتصاد کشور شده و در نتیجه اشتغال زایی خوبی نیز به همراه می آورند.در شرایطی که کشور با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کند،انتظار می رود دستگاه های اجرایی و شرکت های خصوصی با ایده های نو و روش های جدید اشتغال زایی،گام های جدی برای تولید ثروت و کاهش آمار بیکاران بردارند.

کد خبر : ۳۳۲۸۱۲