خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

تالاب هامون به عنوان پارک صلح و دوستی در یونسکو ثبت می‌شود

معصومه ابتکار از پیشنهاد ثبت تالاب هامون به عنوان پارک صلح و دوستی در یونسکو خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه همایش روز جهانی مقابله با آثار جنگ در محیط زیست با اشاره به مناطق حفاظت‌شده و پارک‌های ملی قرار گرفته در مرز مشترک ایران با کشورهای همسایه گفت: رویکرد ما توسعه پارک‌های صلح و دوستی در این مناطق است. از این رو پیشنهاد ثبت تالاب بین‌المللی هامون در یونسکو به عنوان پارک صلح و دوستی را ارائه داده‌ایم.

وی در ارتباط با کانون‌های گرد و غبار داخلی در کشور گفت: برنامه مقابله با این کانون‌ها را استان به استان تنظیم کرده‌ایم و در برخی استان ها مانند خوزستان این برنامه‌ها را نهایی نیز کرده‌ایم و در این برنامه‌ها بحث احیای تالاب‌ها و کاشت گونه‌های تثبیت کننده خاک را نیز در نظر گرفته‌ایم اما باید توجه داشته باشیم این برنامه‌ها نیازمند همکاری بین بخشی است.

وی با اشاره به کانون‌های گرد و غبار خارجی گفت: در ابتدا پیشنهاد تاسیس صندوق منطقه‌ای مقابله با گرد و غبار را مطرح کردیم که به علت عدم همکاری کشورهای منطقه میسر نشد. اکنون پیشنهاد صندوق جهانی مقابله با گرد و غبار را مطرح کردیم که موافقت اولیه آن در سازمان ملل انجام شده و در قالب قطعنامه‌ای تنظیم شده است تا در اجلاس وزرای محیط زیست جهان مطرح شود.

کد خبر : ۳۲۰۷۱۳