خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

هامون سرمایه ملی و فرامنطقه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۴۰

به منظور نجات مردم دو سوی مرز ایران و افغانستان و احیای تالاب هامون به برنامه‌ریزی دو دولت نیاز است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هامون سرمایه ملی و فرامنطقه‌ای است و برای نجات نیازمند برنامه ریزی دولت ایران و افغانستان است.

به گزارش ایلنا، علی اوسط هاشمی در مراسم روز جهانی تالاب‌ها با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، در سیستان با بیان اینکه مردم این منطقه از کشور با آن سوی مرز ارتباطات مهمی دارند، افزود: به منظور نجات مردم دو سوی مرز ایران و افغانستان و احیای تالاب هامون به برنامه ریزی دو دولت نیاز است.

وی با بیان اینکه مرز ایران و افغانستان یک مرز حقوقی است، اظهار داشت: ایران در روزهای سخت یاور مردم و دولت افغانستان بود و ما هم اینک به هامون می‌اندیشیم زیرا هامون به تمام مردم جهان تعلق دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز تالاب بین المللی هامون برای نجات نیازمند همکاری سفرای افغانستان، آلمان، ‌گری لوییس نماینده مستقر سازمان ملل درایران و دکتررحیم‌پور معاون وزارت امورخارجه است زیرا هامون محور تولید و توسعه منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: خانم دکتر ابتکار ناجی زمین و بانوی احیای هامون با آشنایی درباره مسائل و مشکلات هامون پیگیر جدی برای حل مشکلات و احیای این تالاب بین المللی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین نماینده سازمان ملل نیز با مشکلات این تالاب و مردم ایران کاملا آشنا بوده و سفیر افغانستان با فرهنگ و مرزی مشترک آشنای دیرین این منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز