خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درگفت‌وگو با ایلنا:

پوشش بیمه‌ای 200 هزار زن سرپرست خانوار به دلیل کمبود اعتبار محقق نشد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۰۴۱

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی که بر اساس آمار رسمی با رشد مواجه بوده، موضوع افزایش زنان سرپرست خانوار است.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حمایت از زنان سرپرست خانوار با بیان اینکه در این حوزه  اشتغالزایی کم داریم، گفت: یعنی با زنان سرپرست خانواری مواجه هستیم که به ندرت دارای شغل بوده و نیاز به حمایت دارند.

وی ادامه داد: سال گذشته  قرار شد، حدود 200 هزار نفر از این زنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند که به دلیل کمبود سرانگی و اعتبار این امر محقق نشد.

صلاحی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای پوشش بیمه زنان اظهارکرد: شهرداری مد نظر داشت که زنان خانه دار مشمول بیمه شوند. این درحالی است که  آنچه ضروری‌تر است؛ مساله زنان سرپرست خانوار است و نه زنان خانه دار.

حمایت کمیته امداد به تنهایی کافی نیست

وی افزایش زنان سرپرست خانوار را معضلی بسیار مهم دانست و افزود: نیاز است که این گروه از زنان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و برای این منظور ردیف اعتباری در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه با توجه به ظرفیتی که برای کمیته امداد در نظر گرفته شده این نهاد  نمی تواند، نسبت به این موضوع اقدام کند بیان کرد: اگر حمایت از این زنان را به کمیته امداد منحصر کنیم، پاسخگو نخواهد بود لذا در تلاشیم کارگروهی تشکیل شود تا براساس وظایف تعریف شده نسبت به این موضوع اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه  برخی اقدامات حمایتی، بهداشتی و درمانی در حوزه کمیته امداد و بهزیستی مشترک است، عنوان کرد: یکی از مسایلی که مطرح است؛ ادغام سازمان های حمایتی است، تا براساس آن بتوانیم؛ تداخل در شرح وظایف را از بین ببریم و سازمان بزرگ حمایتی متشکل از کمیته امداد و بهزیستی داشته باشیم که شرح وظایف آن را تعیین کرده و براساس آن اعتبارات در نظر بگیریم.

برداشت از صندوق توسعه ملی به نفع محرومان

صلاحی ضمن اظهار امیدواری نسبت به یکپارچه سازی سازمان های حمایتی افزود: اگر در این خصوص لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس ارایه شود، بهتر است.

وی ادامه داد: شاید مجبور شویم؛ برای تامین اعتبار در این حوزه، به خصوص در حوزه توانمندسازی از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه  هدف ما تنها تحت پوشش قراردادن افراد نیست، خاطرنشان کرد: توانمندسازی افراد تحت حمایت و اشتغال آنان نیز مورد توجه است و پرداخت مستمری به این افراد مشکلی را حل نمی کند، بلکه ضروری است؛ در این حوزه ها نسبت به تواننمدسازی افراد اقدام شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه بهزیستی و کمیته امداد، وام هایی اختصاص داده ایم و امیدواریم بتوانیم این وام ها را افزایش داده و افزایش اعتبار داشته باشیم و به سمت تولید و اشتغال زایی حرکت کنیم.

سازمان‌های زیرمجموعه کمیته امداد فعال‌تر شوند

صلاحی با تاکیدبر اینکه کمیته امداد می تواند درآمدزایی داشته باشد، تصریح کرد: ضروری است؛ سازمان های اقتصادی که زیر مجموعه این نهاد هستند، فعال تر بوده تا درآمدزایی بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ضرورت کمک به حوزه های حمایتی، ادغام سازمان‌های حمایتی در این راستا را  بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این اقدام سبب می‌شود که در مواردی که از ضرورت بالاتری برخوردارند، دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: در حال حاضر برخی افراد تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و دارای معلول نیز هستند که براساس قانون امور خدمات دهی به فرد معلول برعهده سازمان بهزیستی و امور حمایتی برعهده کمیته امداد است. یعنی بهتر است؛ خدمات بهداشتی و درمانی برعهده بهزیستی و امور حمایتی برعهده کمیته امداد باشد.

صلاحی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر افرادی وجوددارند که از هر دو سازمان مستمری دریافت می‌کنند  و تلاش ما براین است که چنین هم پوشانی‌هایی از بین رفته و به سمت توانمندسازی افراد حرکت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز