خبرگزاری کار ایران

صالح آبادی در نخستین همایش مالی اسلامی مطرح کرد :

ارتقای علمی دانش مالی اسلامی در بازار پول ، سرمایه و بیمه

حوزه های فعالیت انجمن مالی اسلامی و محورهای همایش شامل فرصت های توسعه ابزارهای مالی اسلامی در بازار پول، سرمایه و بیمه؛ جایگاه تامین مالی اسلامی در بازار پول،سرمایه و بیمه و نقش ابزارهای مالی اسلامی در توسعه صادرات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، علی صالح‌آبادی صبح امروز در نخستین همایش مالی اسلامی از تاسیس انجمن مالی ایران اسلامی خبر داد و اظهار داشت: کمیته فقهی اسلامی در سال ۸۵ در سازمان بورس تشکیل شد که ابزارهای مالی اسلامی را زیر نظر شورای عالی بورس تصویب می‌کرد.

وی افزود: در بانک مرکزی هم کمیته فقهی و شریعت ایجاد شد که این کمیته با دستور رئیس کل بانک مرکزی به یکی از ارکان این بانک تبدیل شده است.

صالح آبادی با اشاره به تاسیس انجمن متبوع خود گفت: این انجمن حدود ۴ ماه است که آغاز به کار کرده و از آذر سال ۹۳ دنبال تشکیل این انجمن بودیم تا در حوزه پول، بانک و بیمه فعالیت کند و مجوز آن از سوی وزارت علوم و تحقیقات صادر شده است.

وی افزود: انجمن مالی اسلامی ایران به‌منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی دانش مالی اسلامی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه مالی اسلامی با اخذ مجوز از وزارت علوم تحقیقات فناوری تاسیس شده است .

صالح آبادی ادامه داد: این انجمن در راستای اهداف خود و همچنین در جهت تبیین جایگاه موضوع مالی اسلامی و نقش و کارکرد آن در توسعه اقتصادی کشور به برگزاری نخستین همایش مالی اسلامی با همکاری مراکز دانشگاهی و حوزوی، بانک ها، بیمه ها و ارکان بازار سرمایه کشور می پردازد.

وی افزود: حوزه های فعالیت انجمن مالی اسلامی و محورهای همایش شامل فرصت های توسعه ابزارهای مالی اسلامی در بازار پول، سرمایه و بیمه؛ جایگاه تامین مالی اسلامی در بازار پول،سرمایه و بیمه و نقش ابزارهای مالی اسلامی در توسعه صادرات است.

 

کد خبر : ۳۳۳۴۱۹