خبرگزاری کار ایران

افتتاح مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی - رفتاری موبایل و اینترنت در دانشگاه کاشان

مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی، رفتاری موبایل و اینترنت در مراسمی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان افتتاح و آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در  کاشان، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان هدف از ایجاد این مرکز را پرداختن به جنبه‌های پژوهشی، آموزشی، مشاوره‌ای و ترویجی مسایل مربوط به موبایل و اینترنت بیان کرد و گفت: تمام اهداف مرکز سعی شده منطق بر سند راهبردی باشد.

گنجی اظهار کرد: در اهداف پژوهشی هدف این است که  ابعاد اجتماعی و رفتاری فضای اینترنت با همکاری اعضای هیات علمی تحلیل و بررسی شود.

وی با بیان اینکه باید سعی شود تازه ترین منابع و برخی  دستاوردهای علمی و تحقیقاتی را در مرکز تمرکز دهیم افزود: بیش از 200 مقاله و کتاب برای این مرکز تهیه شده  و باید رویکرد برون گرایی داشته باشیم و طرح هایی کاربردی برای مرکز ارائه شود.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان به رویکرد آموزشی این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: به لحاظ آموزشی سعی داریم که گرایش های بین رشته ای متناسب با مرکز را ایجاد کنیم  و نیز در جهت پژوهشی تلاش هایی در تدوین و تنظیم اساسنامه مجله پژوهشی متناسب با مرکز انجام شده است.

وی همکاری منسجم با مرکز کارآفرینی و معاونت فرهنگی و دانشجویی برای برپایی سمینارها و کارگاه ها را لازم دانست و افزود:سعی بر این است تا بانک اطلاعاتی از مجموعه ایده ها، پایان نامه ها و زمینه جدیدی برای تاسیس گرایش ها در ارتباط با فضای مجازی داشته باشیم.

وی از شکل گیری اساسنامه این مرکز خبر داد و گفت: برگزاری همایش‌های دوسالانه، برگزاری نشست‌ها  و برگزاری مشاوره‌های متناسب با موضوعات مرکز که مورد نیاز مردم و نهادهاست از برنامه‌های پیش روی این مرکز است.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: در مرکز سه حوزه جامعه شناسی و مدیریت  روانشناختی، تربیتی و تربیت بدنی و نیز حوزه حقوقی  تدارک دیده شده که هر کدام وظایف خاصی را مورد مطالعه دارند.

کد خبر : ۳۵۱۹۴۳