خبرگزاری کار ایران

همراه با هفتمین سالگرد تدفین شهدای گمنام؛

هشتمین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۲۶۴

هشتمین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان همراه با هفتمین سالگرد تدفین شهدای گمنام این دانشگاه با عنوان مهاجران بی نشان طی مراسمی در تالار آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم  با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه را افتخاری برای دانشگاه  دانست و گفت: بر اساس آیات قرآن کسی را که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه او زنده و جاوید است، ولیکن شما این حقیقت را نخواهید یافت.
 
عباس زراعت اظهار داشت: شهادت  اوج کمال انسان است و شهید همان‏طور که از نامش پیداست یک واژه بسیار مقدس و با فضیلتی است که به هر انسانی که در راه عقیده و مکتبش مبارزه کند و کشته شود اطلاق نمی‏ شود.
 
وی جایگاه شهدا را بسیار رفیع دانست و افزود: شهدا تربیت یافتگان مکتب امام حسین (ع) و ما شاگردان مکتب شهدا هستیم که باید ادامه دهندگان و رهرو راه شهدا باشیم.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دانشگاه کاشان نیز در این مراسم تکریم و گرامیداشت یاد و نام شهدا را عامل مهمی برای زنده نگهداشتن راه و مسیر نورانی شهدا دانست و گفت: وظایف اصلی ما در قبال خون شهدا این است که ادامه دهندگان راه شهدا باشیم، استقامت در برابر تحریم های دشمنان و پایداری و دفاع از ولایت داشته باشیم.

حجت الاسلام انتصاریان به جوانان دانشجو تاکید کرد تا با پیروی و الگوپذیری از راه شهدا، تمام توان و انرژی خود را برای فتح قله های علمی کشور بکار گیرند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید نسبت به مسایل سیاسی روز واقف باشند، افزود: هفتم اسفند روز سرنوشت سازی برای ملت ایران است که حضور جوانان در انتخابات برای تعیین سرنوشت و ساختن آینده کشور مهم است.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویان همچنین باید گذشته کشور را نیز تحلیل کنند و نسبت به آینده کشور آمادگی و نسبت به اوضاع کشور نقد منصافانه داشته و برای دفاع از کشور از هیچ کوششی دریغ نکنند.

شعر خوانی صابر خراسانی، پخش کلیپ شهدا، اجرای تئاتر و سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز