خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کاشان مطرح کرد:

دانشگاه کاشان آماده ارائه طرح‌های تحقیقاتی مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۵۰۴

رئیس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه مجری و آماده ارائه طرح های تحقیقاتی در زمینه مدیریت شهری و رفع مشکلات و نیازهای شهری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا درکاشان، عباس زراعت در حاشیه بازدید شهردار از مرکز رشد دانشگاه کاشان اظهار داشت: با توجه به بودجه جداگانه شهرداری به پژوهش، دانشگاه می‌تواند مجری و شهرداری نیز حامی طرح های تحقیقاتی مدیریت شهری باشد.
 
وی افزود: دانشگاه می تواند در زمینه های فرهنگی و تحقیقاتی و علمی نیز با شهرداری همکاری داشته باشد و طرح ها و راهکارهای علمی برای توسعه فرهنگی شهر ارائه دهد.
 
شهردار کاشان نیز از آمادگی همکاری شهرداری با دانشگاه خبر داد و گفت: برای رفع معضلات و مشکلات شهر، ارتباط با دانشگاه و استفاده از پتانسیل ها و تجربیات متخصصان و کارشناسان مربوطه و ارائه راهکارهای علمی لازم است.
 
سید محمد ناظم رضوی مرکز رشد دانشگاه کاشان را با دارابودن هسته‌های مرکزی علمی ظرفیت مناسبی برای توسعه فرهنگ اشتغال و کار و مدیریت شهری ذکر کرد و افزود: شهرداری آماده انعقاد تفاهم نامه های همکاری با برخی از شرکت ها و هسته های مرکز رشد دانشگاه کاشان است.
 
وی اظهار داشت: دانشگاه می تواند همکاری خوبی در زمینه‌های مدیریت شهری، محیط زیست، استفاده بهینه از آب، فضای سبز، زیباسازی ساختمان ها، معماری شهر و اخذ استانداردها با شهرداری داشته باشند.
 
رضوی با اشاره به اینکه بخش زیادی از بودجه شهرداری به کارهای پژوهشی اختصاص دارد افزود: برای توسعه و آبادانی شهر باید هر چه بیشتر و بهینه از پتانسیل های شهر و دانشگاه استفاده کرد.
 
مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ایجاد زمینه کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری ، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش مدار و فعال در زمینه های فناوری و بستر سازی به منظور ایجاد فرصت های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه های فناوری را از جمله اهداف مرکز رشد دانشگاه بیان کرد.

داودحسنعلیان، فضای کالبدی نامناسب را از مشکلات مرکز رشد ذکر کرد و گفت: در مرکز رشد 24 هسته مرکزی مستقر هستند  که برای ارتقاء و توسعه شرکت های دانش بنیان و کارآفرین و فعالیت هر چه بهتر این شرکت ها به مکان و فضای بیشتری نیاز است.

وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت موجب شکوفایی اقتصاد و توسعه فناوری می شود اظهار داشت: با برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی و ایده پردازی می توان زمینه اشتغال و کارآفرینی جوانان منطقه را فراهم کرد.
 
حسنعلیان برگزاری مسابقات ایده شو، مشاوره‌های شغلی کسب و کار ایده‌یابی و ایده‌پردازی را از جمله برنامه‌های مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه کاشان بیان کرد و افزود: دانشگاه کاشان آماده همکاری با شهرداری و مدیریت شهری است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز