خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کاشان

فضای دانشگاه باید معنوی وهمراه با اخلاق باشد

رئیس دانشگاه کاشان گفت: فضای عمومی دانشگاه باید معنوی و دینی و همراه با اخلاق باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، عباس زراعت در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه رعایت حجاب و حفظ ارزش‌ها را در محیط دانشگاه لازم دانست و اظهار کرد: عفاف و حجاب خط قرمز دانشگاه است که باید به نحو مطلوب رعایت شود.

وی افزود: با کسانی که بخواهند ارزش‌ها را در محیط دنشگاه لکه‌دار و به شئونات اسلامی خدشه وارد کنند برخورد می‌شود.

زراعت رسالت اصلی دانشگاه را آموزش و پژوهش با محوریت اخلاق همراه با ارتقای روحیه نشاط و شادابی بیان کرد و گفت: اگر مسایل اخلاقی فرهنگی درست شود تمام مسایل حل خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات، متشنج کردن فضای دانشگاه توسط برخی افراد در رسانه‌ها را نادرست دانست و افزود: فضای دانشگاه جای سیاسی‌کاری نیست اما برخی افراد سعی دارند تا با ترفندهای مختلف در محیط دانشگاه نفوذ کنند ومحیط را نا‌امن کنند که باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری شورای فرهنگی را، همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه در راستای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: معاونت فرهنگی برای گسترش اخلاق حرفه‌ای، ترویج فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی سعی دارد از نظریات و طرح‌های تحقیقاتی اعضای هیات علمی دانشگاه استفاده کند.

حسین ستار خاطرنشان کرد: تولیدات و داده‌های علمی و فرهنگی راه برون رفت مشکلات است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این نشست به جایگاه رفیع فرهنگ در اسلام اشاره کرد و گفت: دین و فرهنگ پیوسته یک رابطه ناگسستنى و تنگاتنگ دارند و همانگونه که دین در تمدن و فرهنگ انسان نقش مؤثرى را ایفا مى‏کند فرهنگ نیز، عامل تکامل انسان مى‏گردد.

حجت الاسلام علی روحانی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات افزود: گروهی در این برهه سعی دارند تا در محیط دانشگاه تشنج ایجاد کنند و دانشجویان باید مراقب باشند تا آلت دست دیگران قرار نگیرند.

وی از معاونت فرهنگی و تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی خواست برای تقویت ارزش‌های اخلاقی، باورهای دینی و ارتقای هویت اسلامی، ملی، برنامه‌های مختلف فرهنگی را برای پر کردن اوقات فراغت دانشجویان در نظر بگیرند.

ارائه گزارش و تصویب فرهنگی نیمسال اول ۹۵-۹۴ و گزارش طرح پژوهش بررسی رابطه شبکه‌های اجتماعی مجازی بر سبک زندگی و هویت اجتماعی دانشجویان دانشگاه کاشان توسط دکتر نیازی از دیگر مباحث در این نشست بود.

کد خبر : ۳۲۱۷۴۴