خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کاشان

کارآفرینی بستر مناسب برای تجاری سازی علم است

رئیس دانشگاه کاشان گفت: کارآفرینی موتور تحول و توسعه علمی، اقتصادی و فرهنگ و بستری مناسب برای تجاری سازی علم است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری ایلنا در کاشان، دکتر عباس زراعت در جلسه تودیع و معارفه مدیر مرکز کارآفرینی و رشد دانشگاه کاشان با تاکید بر لزوم حرکت این دانشگاه به سوی دانشگاه نسل سوم و کارآفرین گفت: باید سعی شود تا علم را به فناوری و محصول و ثروت تبدیل کنیم.

وی توسعه کارآفرینی و مراکز رشد و دانش بنیان را در دانشگاه لازم دانست و اظهار داشت: هر چه دانشجویان مهارت‌های کارآفرینی را فرا گیرند فضای کسب و کار بهبود می‌یابد و زمینه اشتغال جوانان فراهم می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان با قدردانی از مدیر‌ان قبلی مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاه از مدیر جدید این مرکز خواست تا با برنامه‌های مختلف گام‌های مثبتی را در راستای توسعه کارآفرینی در محیط دانشگاه بردارند تا دانشجویان بتوانند راحت‌تر جذب بازار کار شوند.

مدیر مرکز کارآفرینی و رشد دانشگاه کاشان نیز در این مراسم آموزش و ترویج را از رسالت‌های اصلی این مرکز بیان کرد و گفت: هدف اصلی شکل‌گیری مراکز رشد و کارآفرینی، بسترسازی جهت تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها، کمک به رونق اقتصاد منطقه‌ای مبتنی برفناوری‌ها، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش مدار و فناور است.

 داوود حسنعلیان با بیان اینکه دانشگاه محل یاد دادن مهارت نیست و شغل نیز ایجاد نمی‌کند افزود: مراکز رشد و کارآفرینی زمینه تبدیل پژوهش‌های علمی به محصول را فراهم می‌کنند و فرصتی مناسب برای جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه‌های مختلف فناورانه و تولید و ارائه محصولات به بازار است.

وی برگزاری بیش از ۳۰ دوره آموزشی در زمینه‌های مختلف را گامی برای تحقق اهداف مرکز کارآفرینی دانست و اظهار داشت: مراکز رشد و کارآفرینی محملی برای گذار از دانشگاه‌های نسل دوم یعنی دانشگاه‌های پژوهش محور به دانشگاه‌های نسل سوم یعنی دانشگاه محصول‌محور کارآفرین هستند که امید است در تمام ابعاد دانشگاه جاری و ساری شود.

در این مراسم داوود حسنعلیان به عنوان مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه کاشان معرفی و از خدمات سید حسین اجتهد مدیر قبلی این مرکز قدردانی  کرد.

کد خبر : ۳۱۹۳۱۵