خبرگزاری کار ایران

منابع خبری ایلنا مطرح کردند؛

چهارمین روز از اعتراض صنفی کارگران "ایران چوکا"/استمرار بی‌توجهی مسئولان

کارگران کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی، از روز دوشنبه 18 مرداد ماه در محل کار خود مقابل درب وردی کارخانه تحصن کرده‌اند.

یکی از کارگران معترض کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران «چوکا» در این باره به ایلنا گفت: امروز ۴ روز است که حدود هزار کارگر این شرکت در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به خواسته آغاز تولید و دریافت مطالبات معوقه‌شان متحصن شده‌اند.

او گفت: کارگران این واحد تولیدی به این دلیل پیگیر بازگشت به کار خود و سایر همکارانشان هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از مدیریت کارخانه و مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.

به گفته وی، مهم‌ترین خواسته کارگران این کارخانه فعالیت مجدد کارخانه و پرداخت معوقات حقوقی سال جاری و تضمین امنیت شغلی است.

وی بابیان اینکه هر یک از ما کارگران دست‌کم دارای سه سر عائله هستیم و تامین مخارج زندگی بعد از توقف فعالیت کارخانه به بهانه بازسازی بسیار برایمان سخت شده؛ گفت: در این شرایط نمی‌توان از ما انتظار داشت که نسبت به  وضعیت کارخانه و مطالبات مزدی خود بی‌تفاوت بمانیم.

برپایه این اطلاعات در جریان تجمعات روزهای گذشته هیچ مقام مسئولی پاسخگوی خواسته‌های صنفی معترضان نبوده است و در نهایت کارگران تجمع‌کننده  با زدن یک چادر بزرگ به صورت شیفتی مقابل درب وردی کارخانه تحصن کرده‌اند.

در خصوص جزئیات مطالبات این کارگران گفته می‌شود که کارگران شش ماه پایان سال 94 را همزمان با متوقف شدن فعالیت کارخانه، مزایای مزدی دریافت نکرده‌اند. همچنین این کارگران در سال 95 هیچ گونه دریافتی نداشته‌اند.

گفته می‌شود، در صنایع چوب و کاغذ ایران«چوکا» واقع در کیلومتر 8 جاده رضوان شهر به تالش در استان گیلان؛ حدود هزار کارگرقراردادی و پیمانی حضور دارند که از مرداد ماه سال گذشته این تعداد کارگر به بهانه بازسازی کارخانه  بیکار و بلاتکلیف شده‌اند.

کد خبر : ۳۹۹۶۹۱