خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

عدالت اجتماعی با رواج سوداگری برقرار نمی‌شود

دبیرکل خانه کارگر گفت: عدالت اجتماعی واقعی زمانی در جامعه محقق می‌شود که درآمدهای ملی در جهت ایجاد بسترهای صنعتی پایدار در میان گروه‌های مختلف اجتماعی توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب با اعلام این مطلب در مراسم جشنی که به مناسبت آغاز دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد، گفت: اداره صحیح و سالم مملکت آن چیزی است که در طول ادوار مختلف تاریخ همواره حائز اهمیت بوده است.

وی در ادامه درباره عملکرد شاه در خصوص توزیع درآمد‌های نفتی گفت: به نظر برخی منتقدین، رژیم شاه به این دلیل سرنگون شد که تا حدود هفتاد درصد درآمدهای نفتی کشور را بابت خرید کالای سرمایه‌ای و نظامی اختصاص داد اما به نظر من اتفاقاتی که در فاصله سالهای 45 تا 57 باعث بروز سرمایه‌داری تجاری و سوداگری در ایران شد بیش از هر عامل دیگری در فراهم کردن زمینه سقوط شاه نقش داشت.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس همچنین با اشاره به شیوه های غلط اداره کشور در دولت قبل، گفت: مسئولان دولت قبلی هم ظاهرا از روی حسن نیت و خیرخواهی قصد برقراری عدالت اجتماعی را داشتند اما در عمل اجرای سیاست‌هایی همچون توزیع نقدی یارانه‌ها باعث افزایش حجم نقدینگی در جامعه  در نتیجه بروز مشکل رکود تورمی شد.

وی بابیان اینکه درآمد حاصل از فروش نفت به عنوان اصلی‌ترین ثروت ملی باید طوری در میان اقشار مختلف جامعه هزینه شود که عدالت اجتماعی واقعی بصورت ماندگار در جامعه حاکم شود، گفت: این کار نه از طریق خرید کالاهای مصرفی که تنها از طریق سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی محیا می‌شود.

محجوب با بیان اینکه امام همواره تاکید داشت که مراقب باشید انقلاب به دست نااهلان نیفتد به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب شعار نیستٰ، محتوا و ماهیت است. از این رو نمایندگانی که در مجلس دهم  با رای مستقیم مردم به بهارستان می روند باید نظارت قوی و مستقلی بر نحوه هزینه درآمدهای نفتی داشته باشند.

کد خبر : ۳۴۳۵۴۹