خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

دوران واردات بنجل‌های خارجی به سر آمده است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس می‌گوید دیگر دوران سوء استفاده تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای بنجل خارجی از برندهای ایرانی به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در تجمع اعتراضی صبح امروز کارگران خودروساز حاضر شده بود، با اعلام این مطلب گفت: ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

وی افزود: سیر اتفاقات در سالهای بعد از جنگ اتفاق افتاد طوری بود که به جای آنکه با واردات فنآوری شاهد توسعه صنعتی و پویا شدن اقتصاد کشور باشیم،  کارخانه‌های نساجی، لوزام خانگی و چرم و کفش در نتیجه واردات کالاهای مصرفی یکی یکی تعطیل و کارگران آن‌ها به خیل بیکاران اضافه شدند.

دبیرکل خانه کارگر بابیان اینکه مشابه این اتفاق در سالهای گذشته برای کارگران قطعه ساز نیز افتاده است، ادامه داد: تمایل صاحبان سرمایه برای کسب سود بیشتر باعث شد تا محصولات نامرغوب چینی با قیمتی به مراتب نازل‌تر راهی بازارهای مصرف داخای شود و در نتیجه هم از کیفیت خودروی داخلی کاسته شود و هم سایه رکود و تعدیل بر سر واحدهای قطعه سازی سنگینی کند.

محجوب گفت: امروز در شرایطی هستیم که دامنه میل به واردات کالاهای خارجی تا حد واردات چشمگیر خودروهای ساخت خارج بالا گرفته است.

وی باتاکید برضرورت اینکه باید از گذشته پند گرفت، افزود: اگر بخواهیم بی‌تفاوت از کنار وقایع بگذریم بازهم همانند اتفاقاتی که در دهه ۷۰ و ۸۰ برای صنایع لوزام خانگی و نساجی باید شاهد تعدیل کارگران خودروساز باشیم.

وی در تایید ضرورت حمایت از حمایت تولید کالای داخلی گفت: اگر کالای ایرانی نقصی دارد باید به دنبال رفع آن نقص باشیم نه اینکه بخواهیم با تحریم آن کالا برای واردات کالای بی‌کیفیت خارجی زمینه‌سازی کنیم.

صحبتهای محجوب با استقبال معترضان مواجه شد و آن‌ها با شعارهای «نماینده محبوب علیرضای محجوب» «خط مقدم ما خط تولید ملی ما است» از این صحبت‌ها حمایت کردند.

دبیرکل خانه کارگر همچنین علیرضا محجوب در حاشیه تجمع کارگران مقابل مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا گفت: ما مکلف بودیم که اعتراض خود را بیان کنیم و به نتیجه رسیدن آن بر عهده نمایندگان است.

محجوب با اشاره به طرحی که از سوی برخی نمایندگان برای حمایت از تولید ملی تهیه شده است گفت: این طرح را به زودی تقدیم هیات رئیسه خواهیم کرد و انشاءالله به تصویب نمایندگان خواهد رسید واجازه نخواهیم داد حقوق کارگران ایرانی پایمال شود.

کد خبر : ۳۰۶۴۲۶