خبرگزاری کار ایران

از حرف‌های نویدکیا متاسف شدم

فریبا: بازیکنان جدید استقلال لیست سرمربی جدید هستند

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره مسائل روز فوتبال کشور با ایلنا گفت‌وگو کرد.

بهتاش فریبا، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص وضعیت این روزهای استقلال و وضعیت تیم ملی کشور و همچنین درمورد اظهارات محرم نویدکیا با خبرنگار ورزشی ایلنا به گفت‌گو نشست که در ادامه می‌خوانید.

از تیم ملی شروع کنیم. آیا با شرایط حاکم بر تیم ملی، شانسی برای حضور در جام‌جهانی داریم؟

ما از لحاظ سخت افزاری بسیار عقبیم. در مقایسه با سایر رقبای ما در گروه مقدماتی جام‌جهانی ما وضعیت خوبی نداریم و کی‌روش هم به این مسائل اشاره کرده است. کی‌روش اگر شکایتی دارد و مطالبه‌ای می‌کند برای خودش نیست و برای تیم ملی می‌خواهد. وقتی می‌گوید زمین تیم ملی بد است او برای آماده سازی بهتر تیم این را می‌گوید و ما باید نیازهای او را برطرف کنیم که بتوانیم به جام‌جهانی برویم. این وظیفه فدراسیون فوتبال است.

برویم سراغ برنامه نود. آیا اظهارات محرم نویدکیا، بی‌احترامی به پیشکسوتان سرخابی و همچنین به کربکندی نبود؟

نویدکیا ابتدا منطقی حرف زد اما از یکجایی به بعد منطقی در حرفهایش ندیدم. او از جایگاه خودش خارج شد و به پیشکسوتان کشور توهین کرد. من وقتی این توهین‌ها را شنیدم عصبانی شدم. مخصوصا درباره شخصی مثل کربکندی که آدم اخلاق مداری است. من او را به خوبی می‌شناسم. شاید بعضی‌ از پیشکسوت‌ها باشند که به دنبال این هستند که به هر قیمتی در تیمشان کار کنند اما کربکندی اصلا آویزان این فوتبال نیست! محرم حرمت‌ها را شکست و من واقعا متاسف شدم. باید توجه کند که خود او هم زمانی پیشکسوت می‌شود.

فعالیت استقلال در نقل و انتقالات و اینکه بدون نظر سرمربی، هیات مدیره با بازیکنان لیگ مذاکره می‌کنند حرفه‌ای است؟ با توجه به اینکه فینال جام حذفی نزدیک است، این مساله روی بازیکنان تاثیر منفی ندارد؟

این که بدون نظر سرمربی درحال یارگیری باشند به شدت مسخره و غیر حرفه‌ای است. اما اگر زیر نظر مظلومی باشد بحث فرق دارد. البته من فکر می‌کنم آقایان افشارزاده و نجف‌نژاد لیست بازیکنان را از سرمربی آینده استقلال گرفته‌اند.

منظورتان علیرضا منصوریان است؟

من اسمی از کسی نمی‌برم اما هم من می‌دانم هم شما می‌دانید که هیات مدیره استقلال، پشت پرده با چه افرادی برای سرمربی‌گری فصل بعد مذاکره کرده است. من حدس می‌زنم که لیست بازیکنانی که درحال توافق با استقلال هستند را از مربی‌ای گرفته‌اند که پشت پرده با او برای فصل بعد توافق کرده‌اند.

 

کد خبر : ۳۷۴۵۷۵