خبرگزاری کار ایران

برای رکوردشکنی ایران نذر کردم؛

اصغری: آرزویم ثبت رکورد گینس به نام یک بانوی ایرانی است/ خانواده‌ام حامی مالی‌ام هستند

بانوی رکورددار شنای استقامتی ایران آرزوی خود را ثبت رکورد گینس به نام یک بانوی مسلمان ایرانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام اصغری رکوردار استقامتی شنا در دریا و استخر ایران که در نشست خبری سخن می گفت، ضمن بیان این مطلب افزود: رکورد شنای استقامتی ایران را روز 16 مرداد به مسافت 24 کیلومتر بدون وقفه به نام خودم ثبت کردم تا بعد از رکورد دریا که سال 92 به مسافت 18 کیلومتر در سواحل دریای خزر جابجا کرده بودم، رکورد شنا در استخر را هم بدست آورم.

اصغری ادامه داد: برای کسب این رکورد کارم را از ساعت 5 صبح آغاز کردم و تا ساعت 18 و 45 دقیقه بدون وقفه و حتی نوشیدن یک جرعه آب به مدت 13 ساعت و 45 دقیقه ادامه دادم و در این فاصله 1412 بار عرض استخر کاظمی را طی کردم.

الهام اصغری

وی با بیان اینکه کمک های هادی ساعی و باشگاه تاسیسات دریایی در اختصاص استخر و تامین هزینه‌های ثبت رکوردم بسیار موثر بود، تصریح کرد: از فروردین ماه دنبال پیدا کردن استخر مناسب بودم که بطور اتفاقی هادی ساعی را دیدم و ایشان مساعدت کردند و استخر شهید کاظمی را در اختیار من قرار دادند. ضمن اینکه باشگاه تاسیسات که حامی ورزش کشور هستند در تامین هزینه های ثبت این رکود نقش بسزایی داشتند که از آنها به طور ویژه تشکر و قدردانی می کنم.

رکورددار شنای استقامتی ایران با بیان اینکه نذر کرده بودم تا در صورت رکوردشکنی دو زندانی زن را آزاد کنم، اظهار داشت: در روزهایی که کاملا ناامید شده بودم و تصور نمی کردم شرایط این رکوردشکنی برایم مهیا شود، به خاطر نذری که کرده بودم کارم درست شد و حالا می‌خواهم دو خانمی که با جرائم مالی روبرو هستند را آزاد کنم تا آنها به کانون گرم خانواده شان برگردند و از این طریق دینی که داشتم، ادا کنم.

اصغری با اشاره به اینکه رکوردهای سرعتی در ایران در حیطه فدراسیون شناست، تصریح کرد: من جزو شناگران استقامتی ایران هستم و تنها بانوی شناگری محسوب می شوم که توانسته 14 ساعت شنا کند. رکورد من در فدراسیون ورزش همگانی و در کمیته مهارت های فردی که ثبت رکوردهای ملی را برعهده دارد، ثبت شده است.

وی با بیان اینکه برای ثبت این رکورد روزانه تمرینات سنگین و پرفشاری را متحمل می شوم ، اظهار داشت: از روزانه 10 کیلومتر دویدن تا تمرینات دوچرخه سواری و وزنه زدن جزو برنامه های آماده‌سازی ام قرار دارد که تمرینات بسیار سخت و طاقت فرسایی است ولی همه این سختی ها را برای رکوردشکنی تحمل می کنم و هرگز خستگی بر من غالب نشده است. 

شناگر استقامتی ایران با بیان اینکه از صفر تا صد تمام برنامه ریزی هایم را تاکنون خودم و با حمایت خانواده ام انجام  داده‌ام، اظهار داشت: فدراسیون همگانی بیشتر نقش نظارتی و اعزام نماینده را برعهده داشته و این انگیزه خودم و  حمایت های خانواده ام بوده که حامی من در مسیر رکوردشکنی بوده است.

الهام اصغری

وی در عین حال اظهار داشت: البته در دولت جدید نگرش مثبتی نسبت به ورزش بانوان ایجاد شده و بویژه خانم شهریان معاون بانوان وزارت ورزش در این زمینه بسیار ایجاد انگیزه می کنند و در ثبت رکورد جدیدم این رویکرد جدید تاثیرگذار بوده و در شرایطی که تصور نمی‌شد یک بانوی ایرانی بتواند در دریا به دنبال ثبت رکورد استقامت باشد، خوشحالم که توانستم به عنوان اولین بانوی ایرانی از کیاشهر تا بندر انزلی به مدت 12 ساعت و به مسافت 19 کیلومتر شنا کنم و رکوردار شنای استقامتی ایران شوم.

الهام اصغری هدف بعدی خود را کسب رکورد گینس عنوان کرد و اظهار داشت: هر روز تمام فکر و ذکرم این است که به عنوان یک بانوی مسلمان ایرانی و با پوشش اسلامی بتوانم رکورد شنای استقامتی جهان را ثبت کنم و در این زمینه مذاکراتی هم با مسئولان ثبت رکورد جهانی انجام داده ام تا بزودی رکوردم را در گینس ثبت کنم.

وی یادآور شد: در روزهایی که داخل ایران با بی مهری‌هایی روبرو بودم و کسی از برنامه هایم حمایت نمی کرد، پیشنهاداتی از سوی برخی کشورهای همسایه داشتم که رکوردم را در این کشورها ثبت کنم ولی هرگز این پیشنهادها را قبول نکردم چون دوست داشتم زیر پرچم ایران و به عنوان یک ایرانی رکوردم ثبت شود.

بانوی شناگر استقامتی ایران در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه انتظارم از مسئولان حمایت بیشتر است و اینکه به ورزش بانوان بیشتر توجه شود، گفت: مسئولان از بانوان ورزشکاری که با دشواری های زیاد و با پوشش اسلامی برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند، حمایت کنند و به کار آن بها بدهند. تاکنون حامی اصلی من پدرم و خانواده ام بودند و اجازه ندادند تا کمبودی احساس کنم ولی انتظار دارم مسئولان این قدر به فوتبال و اخیرا والیبال توجه نکنند و به ورزشکاران سایر رشته‌ها که با علاقمندی و پشتکار برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند هم نگاه حمایتی داشته باشند تا شایستگی جوانان ایرانی بیش از پیش در عرصه های ملی و بین المللی اثبات شود.

کد خبر : ۲۹۹۳۷۱