خبرگزاری کار ایران

فراخوان‌های «پوستر و هویت بصری» و «عکس» جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۰۱۴

فراخوان‌های مسابقه «پوستر و هویت بصری» و مسابقه «عکس» سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد.

به گزارش ایلنا، امیر اسمی (مدیر بخش پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس جشنواره) با اعلام این خبر افزود: امسال بخش پوستر و هویت بصری شامل سه رویداد و برنامه خواهد بود: یکی از رویدادها مسابقه‌ پوستر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص شده است. نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده توسط هیئت داوران، برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده منتشر خواهد شد.

اسمی ادامه داد: برنامه‌ دیگر به موضوع هویت بصری در تئاتر می‌پردازد و گفت‌وگو در مورد مباحث پراهمیت برندینگ، هویت کلامی و هویت بصری را دربرمی‌گیرد. این سومین دوره‌ مستمر این مباحث در جشنواره خواهد بود. رویداد آخر و جدید این بخش، تبلیغات تئاتر است.

اسمی درباره بخش تبلیغات تئاتر توضیح داد که در سال‌های اخیر با اضافه‌شدن تئاتر غیردولتی به فضای تئاتر کشور و  گسترش کمی سالن‌ها و نمایش‌ها، رقابت در نحوه‌ اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات و جذب مخاطبان فشرده شده. نقش تکنولوژی‌های تازه و فضای مجازی، در کنار امکانات متفاوت فضاهای شهری و رسانه‌ها هم به استفاده از ابزارهای مختلف و رقابت بیشتر دامن زده. به همین خاطر توجه به کیفیت آثار تبلیغاتی تولیدشده و تاثیرش بر مردم و سلیقه‌ جامعه، نکته‌ای پراهمیت و قابل تامل است. این بخش در واقع با هدف پرداختن به این موضوع و ایجاد فضای تحلیل و گفت‌وگو پیرامون آن ایجاد شده است.

مدیر بخش پوستر و هویت بصری و مسابقه عکس جشنواره درباره جزئیات بخش عکس سی‌وششمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر گفت: این بخش شامل دو رویداد رقابتی خواهد بود: رویداد نخست مسابقه‌ی عکس تئاتر است که به روال همیشگی، جزئیات و مقررات آن در فراخوان مشخص شده است. نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده توسط هیئت داوران برگزار می‌شود و کتابی از آثار برگزیده هم منتشر خواهد شد. رویداد جدید این بخش هم «عکس پشت‌صحنه» است.

امیر اسمی با اشاره به ویژگی‌های این رویداد جدید افزود: «آن‌چه ما روی صحنه‌ تئاتر می‌بینیم، برآیند تلاشِ جمعیِ افراد و هنرمندان مختلف است. عکس‌های این بخش که نامش را «بیرون از ‌صحنه» گذاشته‌ایم، راوی زوایای پنهان و آشکار این فرایند است و ثبت‌کننده‌ حافظه‌ تاریخی. یکى از دلایل طراحى این بخش در واقع توجه به عکاسان تئاتری است که با حضور در گروه نمایش و فرآیند تولید آن، می‌کوشند با نگاه حرفه‌ای و خلاقانه‌ خود، این لحظات ناب را روایت کنند.

مهلت ارسال آثار و سایر مقررات و جزئیات برنامه‌های این بخش در فراخوان مشخص شده است. فراخوان بخش عکس در سایت جشنواره به آدرس www.fitf.ir قابل دریافت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز