خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان «رنگ صلح» معرفی شدند

آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره نقاشی «رنگ صلح» با حضور گری لویس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و اهالی هنر در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهناز پورنگ دبیر این جشنواره با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی با مضمون صلح  در تهران گفت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی صلح و اعیاد مبارک قربان و غدیر به همت آموزشگاه پویندگان از ۲۲ شهریور در برج میلاد افتتاح شده است.

وی افزود: فراخوان این جشنواره با شعار «رنگ صلح را تصور کن» خرداد ماه سال جاری منتشر شد که با استقبال گسترده هنرمندان تهرانی و شهرستانی روبه‌رو شد و در نهایت هیات داوران از میان صدها اثر ارسالی، ۸۸ اثر را برای نمایش عمومی در نمایشگاه جشنواره انتخاب کردند.

به گفته پورنگ، این جشنواره در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با موضوع و هدف «همدلی و همبستگی بین تمام ملل»، «دنیای عاری از جنگ» و «صلح ماندگار جهانی» برگزار می‌­شود و همه آثار با این مضامین پذیرفته شده‌اند.

این هنرمند نقاش یکی از ویژگی‌های این جشنواره را حضور دو چهره شاخص و برجسته هنر ایران در این رویداد توصیف کرد و گفت: دو اثر نفیس از بزرگان هنر ایران، استاد حسین محجوبی و استاد علی اکبر صادقی زینت‌­بخش این جشنواره است.

وی با بیان اینکه همچنین اثری از آهو خردمند در این جشنواره به نمایش درآمده است، اظهار کرد: داوری این جشنواره را امیر احمد، حسین محجوبی، علی اکبر صادقی و مسیح میر حسینی به عهده داشتند.

دبیر جشنواره «رنگ صلح» ادامه داد: در مراسم اختتامیه که ۳۰ شهریور با حضور گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران برگزار می‌شود، ضمن تقدیر از همه شرکت کنندگان در جشنواره، نفرات برتر سه گروه سنی معرفی می‌شود.

کد خبر : ۴۱۱۸۴۸