خبرگزاری کار ایران

«شاهزاده خانوم» به تالار محراب می‌رود

نمایش «شاهزاه خانوم» به کارگردانی ماندانا عبقری در سالن کوچک مجموعه تئاتر محراب روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا، «شاهزاده خانوم» نمایشی به کارگردانی ماندانا عبقری و براساس متنی از حمیدرضا حسینعلی، کاری از «گروه تئاتر خنیا» است که از ۲۴ مردادماه در سالن کوچک مجموعه تئاتر محراب روی صحنه می‌رود.

«شاهزاده خانوم» در فضایی ریتمیک و با همراهی سازهای سه تار و سنتور و تنبک با رویکردی بر نمایش‌های سنتی در روزگار بازی‌های دیجیتال و کامپیوتر و گیم و مدرنیته، تاملی است بر فرهنگ ایرانی اصیل در پیوند با نمایش کودکانه و بهانه‌ای برای نقش آفرینی ساز ونوای ایرانی بر پهنه تئاتر کودک.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: شاهزاده خانوم به خاطر غم و غصه مردم شهر و آبادی غمگین است و حرف نمی‌زند؛ وقتی که خوشحال و خندان بوده و می‌خندیده از دهانش دُر و گوهر می‌بارید و شاه بابا و وزیر و دربار ثروتمند بودند... اما از وقتی مردم فقیر و غمگین شده‌اند شاهزاده خانوم هم غمگین شده و گریه می‌کند و به جای اشک، ازچشمانش عسل می‌بارد، اما مردم آن دیار عسل را نمی‌شناسند. با ورود هپی وخپی که دزدانی مکارند و به یغما بردن عسل‌ها، وزیر به آنها مشکوک می‌شود و در صدد برمی‌آید تا پرده از حقایق بردارد.

بازیگران: ماندانا عبقری، علیرضادهقانی، پویا یزدانجو، ماهان دوانلو و مریم علیپور بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می‌دهند و دیگر عوامل آن عبارتند از: دستیارکارگردان: علیرضا دهقانی، موسیقی: حسین خوشدل، سپهر برآبادی، تنظیم و میکس: نادر طاهری، مدیرصحنه: پویا یزدانجو و منشی صحنه: المیرا آزادی.

نمایش شاهزاده خانوم کاری از «گروه تئاتر خنیا» از ۲۴ مردادماه ۱۳۹۵ساعت ۶ عصر هرروز به جز شنبه‌ها در سالن کوچک مجموعه تئاتر محراب اجرا می‌شود.

کد خبر : ۴۰۰۴۸۴