خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه‌ جایزه‌ی شعر تجربه‌گرا انجام می‌شود؛

تقدیر از رویایی و برآهنی؛ پیشگامان شعر آوانگارد/ دوماهنامه‌ «آوانگارد» رونمایی می‌شود

اختتامیه‌ی جایزه‌ی شعر تجربه‌گرا با تقدیر از یدالله رویایی و رضا برآهنی به عنوان شاعران آوانگارد و همچنین رونمایی از دوماهنامه‌ی «آوانگارد» برگزار می‌شود.

احمد بیرانوند (مدیر سایت آوانگاردها) در اشاره به پیشینه‌ی این سایت به خبرنگار ایلنا گفت: بیش از چهار سال است که از روزهای شروع به کار سایت آوانگاردها می‌گذرد؛ سال‌هایی که تلاش شد میزبان بسیاری از حرکت‌ها و تجربه‌های شاعران و منتقدان جریان‌های مختلف باشیم.

مدیر سایت آوانگاردها بیان کرد: در دوره‌ای که گذشت تمام تمرکز برای ایجاد فرصتی مناسب جهت تعامل شاعران مختلف بود و حتی دوره‌ی اول جایزه ادبی هم با همین نگاه برگزار شد که با مشارکت مخاظبان و شاعران رونقی درخور یافت.

وی افزود: بعد از گذشت این مدت ضرورت فضای کنونی ادبیات ما را بر آن داشت که سایت انحصاراً با معیارهای تخصصی و بررسی جلوه‌های آوانگاردیسم در ادبیات معاصر مسیر خود را ادامه بدهد تا حداقل مرجعی قابل اتکا در فضای مجازی به وجود آید.

بیرانوند ادامه داد: این مهم دست نمی‌داد مگر آنکه گروهی از صاحبنظران این حوزه که هنوز رابطه نسل گذشته و نسل آینده را حفظ می‌کنند و با زیست ادبیات مدرن، پنجره‌ی تجربه‌ی فرامدرن را به روی خود باز نگاه می‌دارند، در کار دخیل شوند و حضور خود را در گردش سایت پررنگ سازند.

مدیر سایت آوانگاردها در اشاره به اشخاصی که به عنوان مشاور و منتقد با مجموعه همکاری می‌کنند، گفت: از افرادی همچون محمد آزرم، شمس آقاجانی، رویا تفتی ، لیلا صادقی، علی قنبری و شیوا مقانلو بهره جسته‌ایم تا هم در تحریریه و هم در گزینش و پیشنهاد مطالب تاثیرگذار باشند.

او همچنین با بیان اینکه برنامه‌ی انتشار مقالات و اشعار مجله به صورت دوماهنامه خواهد بود و یادداشت‌ها و معرفی کتاب به صورت هفتگی صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: در مراسم اختتامیه‌ی جایزه‌ی شعر تجربه گرا، تندیس آوانگارد و لوح یادبود به نمایندگی از آقایان یدالله رویایی و رضابراهنی به عنوان شاعران پیشگام شعر آوانگارد ایران به خانواده ایشان تقدیم خواهد شد.

اختتامیه‌ی دومین دوره‌ی جایزه‌ی شعر تجربه‌گرا روز یکشنبه، سوم مردادماه، ساعت 5 در مرکز خرید پالادیوم به آدرس: تهران، میدان الف، خ مقدس اردبیلی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم، فروشگاه بوک لند، برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۹۳۳۱۲