خبرگزاری کار ایران

مدیر خانه نمایش در گفت‌وگو با ایلنا:

خرمهره به خانه نمایش می‌رود/ اضافه شدن سالنی برای نمایشنامه‌خوانی

نمایش «خرمهره» به کارگردانی «محسن قصابیان» به خانه نمایش می‌رود.

مدیر خانه نمایش در گفتگو با خبرنگار ایلنا، خبر داد: پس از پایان نمایش «هفت هشتم» در ۲۵ تیرماه، نمایش «خرمهره» محسن قصابیان در این سالن به روی صحنه می‌رود.

علی اصغر راسخ‌راد ادامه داد: «خرمهره» نمایش یک طنز اجتماعی، انتقادی است که فرهاد نقد علی آن را بر اساس داستان «خطا کار» چخوف نوشته است و محسن قصابیان در دوره قبلی اجرای آن، با بهره گرفتن غیر مستقیم از شیوه‌های نمایش‌های سنتی ایرانی آن را اجرا کرده بود.

او همچنین از اضافه شدن یک سالن نمایشنامه‌خوانی به مجموعه خانه نمایش خبر داد و گفت: یکی از اتاق‌های این مجموعه به نمایشنامه خوانی و تمرینات آن اختصاص یافته است.

مدیر خانه نمایش با اشاره به انتخاب آثار برای اجرا در خانه نمایش گفت: شورای هنری انتخاب آثار خانه متشکل از حمیدرضا نعیمی، حسن باستانی و من کار بررسی و انتخاب نمایش‌های مناسب برای اجراهای عمومی آینده خانه نمایش را به عهده داریم.

راسخ‌راد ادامه داد: در جلسات این شورای انتخاب، بسیار به انتخاب و کیفیت کار‌ها دقت کرده و جلساتی را با کارگردانان آن‌ها برگزار می‌کنیم، که در این جلسات دوستانه درباره آثار صحبت می‌کنیم.

او یادآور شد: آثار پس از گزینش، به ترتیب در برنامه اجرا قرار داده می‌شود.

این کارگردان تئا‌تر همچنین یادآور شد: پلاتو‌ها و اتاق‌های تمرین خانه نمایش اکنون میزبان تمرین گروه‌های تئاتری جشنواره‌های مختلف ماننده جشنواره تئا‌تر عروسکی مبارک، جشنواره تئا‌تر شهر، رضوی و همچنین گروه‌های مختلف است.

کد خبر : ۳۸۸۰۷۸